У початок

Не відчули: профіцит дизелю «з’їв» попит від аграріїв

Вартість дизпального почала зростати під впливом різкого зростання на валютному ринку, переломивши спадний тренд, який домінував напередодні. Щодо динаміки постачань, то їх обсяг залишається надлишковим попри зменшення відносно червня й ознаки зацікавлення з боку аграріїв. Також оператори зазначають підвищення тиску з боку податкової, що ставить під питання існування навіть невеликої маржі.

На зовнішньому ринку з початку місяця ресурс здешевшав на $20/т (0,82 грн/л), з початку тижня — на $11/т (0,45 грн/л), до $777-795/т на Середземномор’ї й $781-789/т на півночі.

Водночас, як свідчать дані Мінфіну, станом на середину дня 12 липня курс долара відносно гривні на міжбанку зріс на 0,30 грн/$.

Зі слів представників компаній, просідання гривні на міжбанку призвело до того, що деякі трейдери по кілька разів на день переглядали вартість продукту.

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», з 8 по 12 липня середня вартість ресурсу зменшилася на 0,19 грн/л, до 45,47 грн/л, повністю відігравши зміни на валютному і зовнішньому ринках. 

Попри зменшення імпорту минулого тижня, кількість пропозицій дизпального залишається більш ніж достатньою. Так, із 1 по 7 липня середньодобовий імпорт зменшився порівняно з червнем на 17%, до 15,18 тис. т.

«Пального дуже багато. Не відчувається ні зменшення імпорту, ні жнива», — зазначив один із трейдерів, який пропонує ресурс як на заході, так і на півдні країни.

В іншій великій мережі зазначили, що останні декілька тижнів «генераторний» попит став більш відчутним.

«Можливо, раніше певний відсоток генераторів працював на старих запасах, а зараз уже купують для потреб на сьогодні», — додали в компанії.

Найбільшим постачальником пального залишається південь, який зміцнив свої позиції, – 57% від загального імпорту.

 

Станом на 12 липня вартість ресурсу тут стартувала від 42,70 грн/л («Ойлтехсервіс») до 43,65 грн/л (ЗНГК, уже завантажене в бензовози пальне), але більшість пропозицій була в межах 42,90-42,95 грн/л (УНТК, «Солар Ойл», «Кворум-Нафта», «Паралель-М ЛТД»).

 

«Через вигідні цінові пропозиції ми продовжуємо купувати більшу частину дизпального саме на півдні», — розповів трейдер із заходу країни.

В основному трейдери пропонують пальне походженням з Греції, ЄС, Саудівської Аравії й Індії.

На заході ситуативно реалізація пального трохи краща, ніж на півдні, що пов’язано зі скороченням імпорту. Минулого тижня середньодобове постачання з Польщі скоротилося на 41%, до 2,58 тис. т, з Литви — на 12%, до 1,69 тис. т. Зменшення відвантажень з Польщі й Литви більшою мірою відбулося шляхом зниження постачань залізницею, яке має локальний характер.

Зараз ресурс у західних областях можна придбати за 44-46 грн/л. Найнижчу ціну пропонували «Мартін Трейд», УНТК (за 44 грн/л) і «Петрол Груп Лімітед» (44,30 грн/л).

На наступний тиждень українські імпортери зменшили вартість ресурсу Orlen Lietuva на 0,40-0,70 грн/л, до 41,45-42,20 грн/л залежно від трейдера і базису. Згідно з даними telegram-каналу УНТК, вартість дизелю на Мажейкяї становить 41,50 грн/л, на Маріямполі — 42,20 грн/л. Зниження ціни обумовлено зменшенням закупівельної вартості продукту на $22/т, яке анонсував литовський виробник 11 липня.

Зазначимо, що із заходу саме литовський дизель має найбільшу частку в розрізі походження: за 7 днів липня цей показник становив 26%. Слідом іде пальне з Кувейту, яке продовжує імпортувати UPG, — 20%.

Маржинальність гурту залишається у зоні ризику. Очікування від зменшення імпорту, зокрема з боку великого постачальника як «Континенталь Трейд», не спрацювали. Також гуртовики зазначають збільшення тиску з боку податкової служби, яка намагається встановлювати нормативи зі сплати ПДВ й податку на прибуток.

«Ми порахували, що податкове навантаження на тонні має становити $10. З одного боку, це небагато, але наразі ми не заробляємо таких грошей», – зазначив один із великих трейдерів.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти