Вартість дизпального почала зростати під впливом різкого зростання на валютному ринку, переломивши спадний тренд, який домінував напередодні. Щодо динаміки постачань, то їх обсяг залишається надлишковим попри зменшення відносно червня й ознаки зацікавлення з боку аграріїв. Також оператори зазначають підвищення тиску з боку податкової, що ставить під питання існування навіть невеликої маржі.
На зовнішньому ринку з початку місяця ресурс здешевшав на $20/т (0,82 грн/л), з початку тижня — на $11/т (0,45 грн/л), до $777-795/т на Середземномор’ї й $781-789/т на півночі.
Водночас, як свідчать дані Мінфіну, станом на середину дня 12 липня курс долара відносно гривні на міжбанку зріс на 0,30 грн/$.
Зі слів представників компаній, просідання гривні на міжбанку призвело до того, що деякі трейдери по кілька разів на день переглядали вартість продукту.
Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», з 8 по 12 липня середня вартість ресурсу зменшилася на 0,19 грн/л, до 45,47 грн/л, повністю відігравши зміни на валютному і зовнішньому ринках.
Попри зменшення імпорту минулого тижня, кількість пропозицій дизпального залишається більш ніж достатньою. Так, із 1 по 7 липня середньодобовий імпорт зменшився порівняно з червнем на 17%, до 15,18 тис. т.
«Пального дуже багато. Не відчувається ні зменшення імпорту, ні жнива», — зазначив один із трейдерів, який пропонує ресурс як на заході, так і на півдні країни.
В іншій великій мережі зазначили, що останні декілька тижнів «генераторний» попит став більш відчутним.
«Можливо, раніше певний відсоток генераторів працював на старих запасах, а зараз уже купують для потреб на сьогодні», — додали в компанії.
Найбільшим постачальником пального залишається південь, який зміцнив свої позиції, – 57% від загального імпорту.
Станом на 12 липня вартість ресурсу тут стартувала від 42,70 грн/л («Ойлтехсервіс») до 43,65 грн/л (ЗНГК, уже завантажене в бензовози пальне), але більшість пропозицій була в межах 42,90-42,95 грн/л (УНТК, «Солар Ойл», «Кворум-Нафта», «Паралель-М ЛТД»).
«Через вигідні цінові пропозиції ми продовжуємо купувати більшу частину дизпального саме на півдні», — розповів трейдер із заходу країни.
В основному трейдери пропонують пальне походженням з Греції, ЄС, Саудівської Аравії й Індії.
На заході ситуативно реалізація пального трохи краща, ніж на півдні, що пов’язано зі скороченням імпорту. Минулого тижня середньодобове постачання з Польщі скоротилося на 41%, до 2,58 тис. т, з Литви — на 12%, до 1,69 тис. т. Зменшення відвантажень з Польщі й Литви більшою мірою відбулося шляхом зниження постачань залізницею, яке має локальний характер.
Зараз ресурс у західних областях можна придбати за 44-46 грн/л. Найнижчу ціну пропонували «Мартін Трейд», УНТК (за 44 грн/л) і «Петрол Груп Лімітед» (44,30 грн/л).
На наступний тиждень українські імпортери зменшили вартість ресурсу Orlen Lietuva на 0,40-0,70 грн/л, до 41,45-42,20 грн/л залежно від трейдера і базису. Згідно з даними telegram-каналу УНТК, вартість дизелю на Мажейкяї становить 41,50 грн/л, на Маріямполі — 42,20 грн/л. Зниження ціни обумовлено зменшенням закупівельної вартості продукту на $22/т, яке анонсував литовський виробник 11 липня.
Зазначимо, що із заходу саме литовський дизель має найбільшу частку в розрізі походження: за 7 днів липня цей показник становив 26%. Слідом іде пальне з Кувейту, яке продовжує імпортувати UPG, — 20%.
Маржинальність гурту залишається у зоні ризику. Очікування від зменшення імпорту, зокрема з боку великого постачальника як «Континенталь Трейд», не спрацювали. Також гуртовики зазначають збільшення тиску з боку податкової служби, яка намагається встановлювати нормативи зі сплати ПДВ й податку на прибуток.
«Ми порахували, що податкове навантаження на тонні має становити $10. З одного боку, це небагато, але наразі ми не заробляємо таких грошей», – зазначив один із великих трейдерів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти