У початок

Не менше 5%: Рада взяла за основу біоетанольний законопроєкт

Також є російською мовою

Верховна Рада 30 червня підтримала в першому читанні законопроєкт № 3356-Д про обов'язкове додавання біоетанолу в автомобільні бензини. За законопроєкт проголосувало 293 народних депутати за мінімально необхідних 226.

Авторами документа є 17 народних депутатів на чолі з Олегом Семінським (фракція «Слуга народу»).

Проєкт закону передбачає запровадження з 1 травня 2022 р. обов'язкової квоти на додавання біокомпонентів в автомобільні бензини на рівні не менше 5% (об'ємних). Ця вимога не поширюється на бензини з октановим числом 98 і вище, а також на бензини, що купуються Державним агентством резерву і Міністерством оборони.

Як повідомлялося, попередня редакція законопроєкту, №3356, спрямована ​​Радою на доопрацювання в червні 2020 року, передбачала обов'язкову норму біопалива не менше 5% з 1 липня 2021 року з подальшим зростанням з 1 липня 2022 року до 6% і з 1 липня 2023 року – до 7%.

Доопрацьованим законопроєктом пропонується знизити штрафи за порушення норм закону. Зокрема, за недотримання норм вмісту біопалива в бензинах за кожну тонну відпущеної партії бензинів встановити штраф у сім прожиткових мінімумів (у попередньому законопроєкті пропонувався штраф на рівні 10 прожиткових мінімумів). За порушення термінів надання інформації про вміст біопалива до семи днів встановити штраф у 100 прожиткових мінімумів, понад сім днів – 150 прожиткових мінімумів (раніше пропонувався один штраф у 200 прожиткових мінімумів за ненадання інформації).

Згідно з документом, ведення обліку і контролю вмісту біокомпонентів у бензинах покладається на Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України.

Нагадаємо, першу редакцію цього законопроєкту депутати реєстрували в листопаді 2019 року, але після того, як документ отримав негативний висновок Головного науково-експертного управління Ради і Мінфіну 20 лютого 2020 року його було відкликано.

Оновлену ​​редакцію законопроєкту було подано до Верховної Ради 17 квітня 2020 р.. У ній серед іншого змінили контролюючий орган, відповідальний за дотримання закону, розміри і терміни впровадження квот і штрафи.

Нагадаємо, з критикою біоетанольного законопроєкту виступила «Укртатнафта» – найбільший виробник бензину. Також свої зауваження до документа висловили в Нафтогазовій асоціації України (НАУ).

Раніше enkorr аналізував законопроєкт у статті «Спирт виходить із засідки» і дійшов висновку, що пропозиція містить масу ризиків і може негативно вплинути на паливний ринок. Зокрема, розробниками документа не враховано нюанси якості й контролю виробництва спиртовмісного пального й низку інших питань.

Також розкритикував цей документ у бесіді з enkorr старший науковий співробітник Інституту відновлюваної енергетики НАН України (ІВЕ НАНУ), експерт з питань енергетичної політики Проекту UNIDO/GEF в Україні Микола Кобець.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти