Вартість скрапленого газу на польському ринку лишається практично незмінною протягом тижня. Так, ціна на ресурс зі східних терміналів Польщі на українському кордоні становить $747-804/т, тоді як минулого тижня діапазон складав $752-804/т. Про це enkorr повідомили учасники ринку.
«Газ продається, можливо, не так жваво, як хотілося б. Проте більшою проблемою є черги на кордоні, через які уповільнюється вибірка газу з терміналу», — каже один із польських трейдерів. Учасники ринку зазначають, що водіям доводиться проводити в дорозі по два тижні, аби з’їздити в рейс у Польщу. Через це компанії мусять залучати більшу кількість машин для організації вивозу придбаного ресурсу. Учасники ринку припускають, що з наступного тижня тривалість закордонних рейсів може ще збільшитися. «Зараз ми стоїмо на кордоні лише через черги. Але потім ще доведеться додатково чекати документи на продукт», — вважає трейдер з Києва.
Нагадаємо, що з 17 жовтня набувають чинності зміни до Митного кодексу України, згідно з якими імпортер має зокрема надавати сертифікат заводу-виробника на кожну партію і транспортні документи, які підтверджують навантажувально-розвантажувальні операції на маршруті до українського кордону. Польські трейдери поки що не знають, чи зможуть задовольнити нові вимоги української митниці. «Частина ресурсу точно відпаде, по решті буде зрозуміло вже в ході справи. У вимогах згадуються «інші підтверджуючі документи», тому може бути як завгодно», — каже один з великих постачальників, фактично визнаючи, що частина газу, яка імпортується зараз із Польщі, не має достатньо документів для підтвердження неросійського походження.
Затори на кордоні, вочевидь, призведуть до того, що частина газу, придбаного до змін у Митний кодекс, буде розмитнюватися за новими вимогами.
На балтійських терміналах ціни зросли в середньому на $12/т — до $758-806/т — з урахуванням транспортних витрат до українського кордону. Вартість газу в Латвії й Литві зростає через брак ресурсу Orlen Lieutva в регіоні, який з початку жовтня обмежив відвантаження на наступні три тижні внаслідок проведення ремонту на НПЗ. Для покупців газу на балтійських ГНС тривалість рейсу стає ще більшою порівняно з польською альтернативою.
Залізничні партії ПБТ на умовах DAP Ізов/Ягодин останні три тижні пропонуються за $770-790/т. На початку жовтня дві українські компанії розмитнили обсяги продукту, придбані за цими цінами.
Протягом минулого тижня вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні майже не змінилася й становить $488-515/т. При цьому котирування пропану зменшилися на $6/т до $524/т. Ціни на морський ресурс у балтійських портах Польщі зменшилися цього тижня в середньому на $5/т, до $720-750/т, під впливом котирувань. З урахуванням транспорту до польсько-українського кордону вартість цих партій складатиме $830-850/т.
На південному напрямку спостерігається зростання цін у деяких постачальників. Вартість автомобільних партій ПБТ на терміналі в Галаці цього тижня зросла на $10-15/т, до $735-740/т. «Ми підвищили ціну через дефіцит продукту і високий попит», — сказав представник компанії Bulmarket. Згідно з даними enkorr, протягом місяця експортні продажі газу румунських компаній автомобільними партіями зросли в півтора раза. У Плоєшті ціни поки що не змінилися й становлять $710-730/т. Учасники ринку повідомляють, що на південному напрямку також ускладнена логістика. На КПП «Порубне-Сирет» доводиться чекати до 10 днів, на «Рені-Джурджулешти» черга зросла до двох тижнів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти