Імпорт сирої нафти в Китай 2024 року впав на 1,9%, показали дані, що стало першим річним падінням за два десятиліття поза падінням, спричиненим пандемією, оскільки прохолодне економічне зростання й пік попиту на пальне зменшили закупівлі. Про це повідомляє Reuters.
Імпорт становив 553,4 млн метричних тонн, що еквівалентно 11,04 млн барелів на день (б/д), згідно з даними Головного митного управління країни. Це порівняно з рекордними 11,28 млн б/д 2023 року.
В останній місяць минулого року імпорт упав до 47,84 млн тонн, або 11,27 млн б/д, з 11,81 млн б/д у листопаді й 11,39 млн б/д у грудні 2023 року.
«Китай 2024 року був підведений, оскільки ринок очікував стабільного чи більшого зростання з 2023 року. Дефляційний тиск і електрифікація транспорту сповільнили зростання», — сказав Емріл Джаміль, старший аналітик LSEG перед публікацією даних.
Торік попит Китаю на ключове транспортне паливо майже не зріс, оскільки швидка електрифікація його автопарку витіснила бензин, а криза у секторі нерухомості й слабкий експорт товарів скоротили попит на дизельне пальне.
Аналітики кажуть, що попит Китаю на паливо, за винятком того, що використовується як нафтохімічна сировина, досяг піка 2023 року, оскільки зростання авіаційного палива не змогло компенсувати падіння бензину й дизелю.
Низький попит на паливо й зменшення рентабельності нафтоперероблення змусили як державних, так і незалежних нафтопереробників скоротити пропускну здатність сирої нафти, скоротивши попит на сиру нафту.
Китайська консалтингова компанія Oilchem оцінила, що незалежні нафтопереробні підприємства у центрі нафтоперероблення східного Китаю — провінції Шаньдун — працювали 2024 року на 53,66% своїх потужностей з перероблення сирої нафти, що на 8,3% менше, ніж 2023 року.
Закриття нафтопереробного заводу (НПЗ) PetroChina у Даляні, що є частиною плану переміщення, і зупинка на невизначений термін на НПЗ Sinochem Group у Шаньдуні сприяли скороченню імпорту сирої нафти.
У жовтні минулого року державний гігант Sinopec повідомив, що його валова маржа перероблення за перші три квартали 2024 року становила $5,65 за барель. Це, згідно зі звітами компанії, другий найнижчий показник із 2019 року.
Дані в понеділок показали, що імпорт природного газу Китаєм, що включає скраплений природний газ (СПГ) і трубний газ, зріс майже на 10%, до 131,69 млн тонн, 2024 року, що є рекордним показником.
Імпорт у грудні становив 11,56 млн тонн, що більше порівняно з 10,8 млн тонн у листопаді, але менше, ніж 12,65 млн тонн у грудні 2023 року.
Експорт продуктів нафтоперероблення, включаючи дизельне пальне, авіаційне паливо, бензин і суднове паливо, становив 58,14 млн тонн, що на 7,2% менше, ніж 2023 року, свідчать дані.
Грудневий експорт у 3,73 млн тонн був найнижчим 2024 року, оскільки компаніям забракло експортних квот.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти