В середині травня ціни на скраплений газ у Польщі й Литві продовжили зниження через профіцит, який зберігається на ринку. На румунських базисах деякі компанії також знизили ціни, щоб заохотити українських покупців.
Ціни на автомобільні партії ПБТ на східних польських терміналах зменшилися у середньому на $12/т, до $607-670/т на умовах FCA. З урахуванням вартості транспорту до кордону суміш здешевшала на $3-30/т, до $643-715/т.
Причини здешевшання не змінюються — це профіцит на польському ринку й низькі закупівельні ціни, які були у квітні. При цьому перелив ринку вже має помітні інфраструктурні прови. «Нестача резервуарів для зберігання у більшості імпортерів призводить до необхідності продавати товари за ціною, нижчою за собівартість. Мало які компанії не зазнають збитків», — сказав польський трейдер.
«Попит начебто непоганий, але й продукту багато. Тому попри корекцію котирувань CIF ARA ціни в Польщі не змінюються або навіть знижуються», — розповіли в іншій компанії.
Упродовж тижня котирування газу в північно-західній Європі зросли на тлі новин про деескалацію торговельної війни між США й Китаєм. Великі партії пропану впродовж тижня здорожчали на $45/т, до $482/т CIF ARA, ціна на бутан зросла на $34/т, до $476/т.
Зростання цін відбулося й на сході. Залізничні партії російського бутану здорожчали на $10-30/т, до $465-530/т DAP Брест. Зі слів учасників ринку, потік бутану з росії у травні зменшився. У квітні польська митниця заарештувала вагони «ТАНЕКО» з газом.
«Це дивно, бо з січня з «татнєфтью» не було жодних проблем. Я думаю, що це було якесь лобі з кількох компаній, які були незадоволені тим, що цей виробник постачає», — вважає представник польської компанії.
Зі слів співрозмовника, у наступному пакеті санкцій ЄС можуть бути заборонені постачання газу з «лукойлу», що також вдарить по постачаннях бутану в Польщу. Нагадаємо, у січні були впроваджені санкції проти російського «сургутнєфтєгазу», внаслідок чого припинився експорт бутанів з кірішського НПЗ.
Ціни на ПБТ на литовських терміналах з урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону впали на $35-50/т, до $641-660/т. Компанія Orlen Lietuva на наступний тиждень зберегла ціни на автомобільні партії суміші на рівні $555-560/т FCA Юодекай. Зі слів імпортерів, через традиційну демократичну цінову політику литовського виробника везти газ з Литви наразі вигідніше, ніж з Польщі.
Попит на залізничні обсяги залишається обмеженим. На польському напрямку залізничні партії суміші можна придбати за ціною від $700/т DAP Ізов/Ягодин, що не знаходить попиту серед українських покупців. Цього тижня угорська MOL продала обсяги суміші кільком українським покупцям за $610-615/т DAP Еперешке, повідомили enkorr учасники ринку. Це на $10-15/т дорожче порівняно з квітневими угодами. Також пропонувався бутан виробництва Orlen Unipetrol за €490/т на угорсько-українському кордоні. Сербський EuroGas днями пропонував на Захоні мікс виробництва Unipetrol за €560. У компанії повідомили, що навіть зі знижками продукт не знайшов в Україні зацікавлення.
У Румунії ціни на скраплений газ на чорноморських базисах практично не змінилися. Автомобільні партії пропану з Мангалії пропонувалися за $680/т. Суміш у Мідії пропонувалася за $640-645/т. Нагадаємо, минулого тижня на термінал Octogon прибуло судно Seagas Major з Лівану, частину обсягів з якого придбала польська група Unimot.
У Галаці ціни на ПБТ зменшилися на $5-10/т, до $640-645/т. Компанія Bulmarket пропонує суміш казахстанського походження, яка надійшла на термінал минулого тижня з Батумі. Зараз до Галацу прямує судно Gaz Venture, яке везе 4,3 тис. т газу. Представник Unicom Terminal повідомив, що обсяг надійде для розвантаження 20 травня.
У середині місяця на румунському ринку спостерігається помірний попит на газ. «Нічого незвичного, типовий травневий ринок», — констатує румунський трейдер. Цього тижня автомобільні партії бутану з термінала у Плоєшті здешевшали на $10-20/т, до $530-540/т, у Негоєшті бутан продається за $550/т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти