У початок

Майже 40 танкерів, що потрапили під санкції США, перестали возити російську нафту

Хоча росія практично навчилася обходити нафтові санкції Заходу і продає нафту вище за встановлену ним «стелю», обмежувальні заходи проти конкретних танкерів виявилися дієвими. Практично всі судна, які потрапили під санкції США, перестали возити нафту або нафтопродукти й не експлуатуються, свідчать дані Bloomberg про відстеження руху танкерів.

З жовтня минулого року санкції було введено проти 40 танкерів – в основному за порушення цінової «стелі» й обман західних страховиків, які можуть надавати фінансові послуги лише тим трейдерам, хто купує у росії нафту, не дорожчу за $60 за барель. З них лише один, танкер «совкомфлоту» Primorye, завантажив нафту після потрапляння у санкційний список. Тепер він рухається до Азії.

Інші стоять порожніми в різних частинах світу, за винятком одного, що вирушив на ремонт до Китаю. Так, вісім танкерів «совкомфлоту» перебувають біля портів владивостока й находки, дехто вже п'ять місяців. Ще сім у період із грудня до початку травня повернулися до Чорного моря, троє стали на прикол у Балтійському морі.

Загалом під санкції потрапив 21 танкер «совкомфлоту». З інших 18 належать компанії Hennesea Holdings Ltd. з ОАЕ. Ще один турецький Yasa Golden Bosphorus – єдиний, якого було виключено зі списку санкцій у квітні. Після цього він завантажив нафту в США, але потім став на якір біля техаського берега.

Щоправда, 40 танкерів – лише невелика частина флоту, який зайнявся транспортуванням російської нафти після запровадження санкцій і тепер переважно є так званим «тіньовим» флотом. Наразі він перевозить майже всю нафту й не користується західними страховками, констатувала наприкінці квітня Міжнародна група клубів страхування відповідальності судновласників (International Group of P&I Clubs). До нього перейшли близько 800 танкерів, які раніше страхувалися у членів групи.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти