У початок

Китай збільшить експорт нафтопродуктів у грудні

Китай може завершити рік рекордними постачаннями транспортного палива в грудні, оскільки нафтопереробники поспішають використовувати свої експортні квоти й максимізувати прибуток за кордоном, щоб компенсувати низький внутрішній попит на паливо, спричинений обмеженнями, пов’язаними з COVID, пише Reuters.

Згідно з оцінками китайської консалтингової компанії Longzhong і JLC, Refinitiv Oil Research і кількох торгових джерел, грудневий експорт дизельного пального, бензину й авіаційного палива разом оцінюється в 6,5-7,1 млн тонн, постачання дизельного пального можуть досягти 3 млн тонн.

Згідно з даними китайської митниці, у березні 2020 року експорт дизельного пального з Китаю досяг історичного максимуму в 2,83 млн тонн, за яким у квітні пішли рекордні 6,5 млн тонн для всіх трьох продуктів.

Великі постачання з Китаю вплинуть на маржу нафтопереробки в Азії, особливо на дизельне пальне, оскільки прибуток нафтопереробників від виробництва палива з дубайської сирої нафти вже знизився на 15-30% порівняно з минулим місяцем на тлі достатніх регіональних постачань і закритого арбітражу на європейських ринках. .

Раптове пом’якшення Пекіном правил COVID цього тижня навряд чи зменшить відтік, оскільки для суттєвого відновлення місцевого попиту можуть знадобитися місяці, щоб матеріалізуватись, кажуть учасники ринку.

Попри попередні очікування, що частину великого набору квот, випущених у жовтні, може бути продовжено до 2023 року, останніми тижнями стало зрозуміло, що нафтопереробники заохочуються завершити їх усі до кінця грудня, повідомили три торгових джерела.

«Китайські нафтопереробники все ще борються з великими внутрішніми запасами, особливо бензину, а останнім часом і дизельного пального», — сказала Дафна Хо, старший аналітик консалтингової компанії Wood Mackenzie.

Державні нафтопереробні підприємства, які контролюють більшість експортних квот, з листопада нарощують виробництво дизельного пального, щоб заробити на прибуткових продажах за кордоном.

Попри нещодавні падіння, прибуток від переробки як дизелю із вмістом сірки 10 ppm, так і авіаційного палива зріс більш ніж удвічі цього року через обмежені глобальні постачання.

«Державні мейджори дуже орієнтовані на маржинальність, і вони переспрямовуватимуть обсяги, лише якщо десь буде кращий прибуток», — повідомило одне джерело в Китаї.

Експорт бензину був прив’язаний до 2,1-2,3 млн тонн у грудні, ймовірно, він перевищить рекордні 1,9 млн тонн із квітня 2020 року. 

Зі слів трейдерів, досі незрозуміло, як Пекін плануватиме свою експортну політику палива на 2023 рік, яка перебуває між довгостроковою метою зі скорочення викидів і потребою збільшити падіння експорту.

Обсяги експорту в січні можуть коливатися в будь-який бік, враховуючи нові експортні квоти на 2023 рік і те, наскільки швидко відновиться попит у Китаї у відповідь на кардинальні зміни в політиці щодо COVID.

«Здавалося, що попит досяг дна, але можуть знадобитися місяці, щоб побачити, як він повернеться до  доковідного рівня, особливо на авіаційне паливо й бензин», — повідомило друге торгове джерело в Китаї.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти