У початок

Китай підвищує квоти на експорт палива, щоб збільшити виробництво НПЗ

Китай збільшив першу партію експортних квот на нафтопродукти на 2023 рік майже вдвічі порівняно з роком раніше, повідомили у вівторок китайські консалтингові компанії, щоб стимулювати виробництво нафтопереробних заводів, отримати сильну експортну маржу й адаптуватися до сповільненого внутрішнього попиту.

Як повідомляє Reuters, квоти можуть спонукати нафтопереробників, які є найбільшим світовим імпортером сирої нафти, переробляти більше сирої нафти й підтримувати експорт палива на рекордному рівні в першому півріччі, пом’якшивши вплив можливих скорочень російського експорту дизельного пального, коли в лютому набудуть чинності санкції Європейського Союзу.

Уряд випустив 18,99 млн тонн квот, які покривають переважно експорт бензину, дизельного й авіаційного пального, що на 46% більше порівняно з 13 млн тонн, виділених роком раніше, повідомили консалтингові компанії JLC і Longzhong, які уважно стежили за політикою Пекіна щодо квот на паливо в останні роки.

Із загальної кількості державним компаніям China Petrochemical Corp (Sinopec), China National Petroleum Corp, China National Offshore Oil Company, Sinochem Group, а також приватно контрольованій Zhejiang Petrochemical Corp було надано загалом 18,73 млн т дозволів, повідомляють агентства. 

Залишок було виділено нафтопереробному заводу державного оборонного конгломерату Norinco і Китайській національній авіаційній паливній компанії.

Збільшення квот відбулося після значного випуску 13,25 млн тонн у вересні, оскільки уряд намагався зміцнити свою економіку, заохочуючи нафтопереробників активізувати роботу й отримати вигоду від значних експортних прибутків.

Вони могли б спонукати державних нафтопереробників підтримувати відносно високі показники роботи і дозволити нафтопереробним заводам, які почали працювати нещодавно, збільшити виробництво, вважає Міа Генг, аналітик FGE.

Зі слів аналітиків Citi, вільні нафтопереробні потужності Китаю можуть опосередковано зменшити дефіцит через заборону Європейського Союзу на імпорт російського дизельного пального з лютого.

«Ми вважаємо, що були достатні квоти, щоб утримати китайський експорт на рекордно високому рівні в першій половині 2023 року, хоча поступове зниження здається ймовірним, починаючи з другої половини через зростання попиту на мобільність і авіаційне паливо після відновлення Китаю», — сказали вони.

Більші квоти також відображають низьке внутрішнє споживання палива через сплеск зараження на COVID-19 після послаблення заходів боротьби з вірусами, обмежених поїздок і економічної активності, сказав трейдер.

«Мине певний час, перш ніж споживання відновиться, враховуючи поточну ситуацію з COVID», — сказав трейдер.

Китай також випустив 8 млн тонн експорту мазуту з низьким вмістом сірки в першій партії на 2023 рік, порівняно з 6,5 млн тонн роком раніше, повідомили консультанти.

Згідно з довгостроковою метою щодо обмеження викидів вуглецю, влада мала намір скоротити надмірну переробку на нафтопереробних заводах і, отже, експорт палива, але різке уповільнення економіки 2022 року змусило уряд змінити свою політику торгівлі паливом, щоб припинити падіння експорту товарів.

Зокрема експорт бензину й дизельного пального зріс за останні місяці, оскільки нафтопереробники поспішили використати експортні квоти й зменшили внутрішні запаси, тоді як експортна маржа залишалася привабливою.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти