У початок

Китай може імпортувати рекордний обсяг сирої нафти 2023 року

Очікується, що Китай імпортує рекордну кількість сирої нафти в 2023 році через збільшення попиту на паливо, оскільки люди більше подорожують після скасування контролю за COVID-19 і в результаті запуску нових нафтопереробних заводів, зазначають аналітики.

Як пише Reuters, перспектива високого попиту з боку найбільшого світового імпортера стане ще одним чинником зростання для ринку нафти, який уже підтримується скороченням видобутку в групі виробників ОПЕК+ і санкціями Заходу проти російського експорту.

Згідно з аналітиками з чотирьох галузевих консалтингових компаній, імпорт сирої нафти в Китай цього року може зрости від 500 тис. до 1 млн барелів на день (б/д), до 11,8 млн б/д, змінивши падіння за попередні два роки і перевищивши рекорд 2020 року в 10,8 млн б/д. Про це зазначають у Wood. Mackenzie, FGE, Energy Aspects і S&P Global Commodity Insight.

Їхні оцінки збігаються з останнім прогнозом Міжнародного енергетичного агентства (МЕА).

Після скасування контролю за COVID-19 у грудні попит Китаю на бензин і авіаційне паливо зріс.

Сунь Цзянань, аналітик Energy Aspects, вважає, що на бензин і авіаційне паливо припадатиме близько 50% і 30% загального зростання попиту на рідке паливо відповідно. За даними Sun, до кінця 2023 року споживання авіаційного палива досягне 90% від рівня до COVID.

Попит на дизельне пальне, яке є ключовим промисловим і транспортним паливом, і нафтохімічну сировину може зростати повільніше, оскільки знадобиться більше часу, щоб матеріалізуватися відновлення промисловості й нерухомості в Китаї, заявила аналітик FGE Міа Генг і Sun з Energy Aspects.

«Економічні стимули разом із розширенням інфраструктури 2023 року створять основу для стабільного відновлення споживання дизельного пального», — сказав Ван Чжувей, аналітик S&P Global Commodity Insight.

Зі зростанням внутрішнього споживання і прибутковими експортними ринками чотири консалтингові компанії побачили, що китайські нафтопереробні заводи збільшили пропускну спроможність на 850 тис., до 1,2 млн б/д порівняно з рівнями 2022 року, тобто на 6-9 %.

Зі слів аналітиків, окрім задоволення зростаючого внутрішнього попиту, нафтопереробники також будуть стимулювати збільшувати обсяги виробництва, щоб підтримувати прибуткові експортні постачання й постачати більше сировини для нафтохімічного сектору.

Очікується, що два нових нафтопереробних заводи – Guangdong Petrochemical і Jiangsu Shenghong Petrochemical із сумарною потужністю 520 тис. б/д – увійдуть у комерційну експлуатацію найближчими місяцями, повідомили джерела в галузі.

Третій новий нафтопереробний завод потужністю 400тис. б/д, який будує Shandong Yulong Petrochemical, також може почати імпорт сирої нафти для можливих тестових запусків наприкінці 2023 року, повідомило Reuters джерело в компанії.

Попри всі чинники зростання, аналітики назвали деякі причини бути обережними щодо прогнозів попиту.

«Хоча збільшення заощаджень домогосподарств (під час пандемії) призводить до вивільнення відкладеного попиту, люди можуть залишатися обережними щодо економіки, особливо в короткостроковій перспективі», — сказав аналітик Woodmac Лінь Ітіан.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти