У серпні 2021 р. імпорт дизельного палива в Україну склав рекордні за останні два роки 649 тис. т, що на 23,3% більше порівняно з серпнем-2020. Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Основний приріст імпорту припав на ресурс з Білорусі, Литви і на морські постачання.
Порівняно з серпнем минулого року з Республіки Білорусь було імпортовано на 20% дизпалива більше – 275 тис. т, або 42% всього імпорту ДП. Якщо порівнювати з червнем і липнем 2021 р., то приріст постачань дизпального з РБ склав 57% і 18% відповідно.
В «А-95» відзначили, що низькі показники перших двох літніх місяців пояснюються ремонтними роботами на Мозирському НПЗ, які завершилися на початку липня. При цьому вже в серпні білоруські постачальники вийшли на планові постачання, а також почали довантажувати обсяги, які було законтрактовано на червень-липень.
Відвантаження з Литви за підсумком звітного місяця зросли на 16,2%, до 62,8 тис. т, порівняно з обсягом постачань серпня-2020 (54,1 тис. т).
У портах було оформлено 20% всього імпорту, або 127,3 тис. т дизельного пального, що втричі більше, ніж у серпні-2020 (42,7 тис. т). З цього обсягу 49,8 тис. т припало на Грецію, 29,3 тис. т – на Індію, 27,8 тис. т – на Іспанію і 6,3 тис. т – на Туреччину.
У той же час постачання ДП з Російської Федерації скоротилися на 8%, до 183,2 тис. т. З них 78,7 тис. т було імпортовано залізницею (+15% до серпня-2020). Ще 104,6 тис. т ресурсу виробництва «Роснафти» через термінал у Гомелі було відвантажено оператором постачань – компанією Socar New Energy.
За даними «А-95», у січні-серпні імпортні постачання дизельного пального склали 3,98 млн т, що практично відповідає показникові аналогічного періоду торік (3,96 млн т).
Нагадаємо, баланс українського ринку дизпалива в 2020 р. збільшився на 5,8% – до рекордних за весь період спостережень 7,39 млн т. При цьому внутрішнє виробництво зросло на 39% – до 1,12 млн т, а імпорт додав 1,4% і склав 6,26 млн т.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти