У січні-квітні 2021 р. імпорт автомобільних бензинів в Україну зріс на 30%, до 367 тис. т. Зокрема у квітні було ввезено 105 тис. т, або на 64,4% більше порівняно з квітнем 2020 р.. Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95» за підсумками спеціального дослідження.
Найбільшим постачальником бензину залишається Білорусь, на рахунку якої в квітні 83% імпорту (87 тис. т). Постачання з республіки зросли практично вдвічі.
За цим напрямком постачання збільшили практично всі імпортери: ОККО, WOG, UPG, AMIC, інші. Найвищий результат приросту показав WOG - його білоруський імпорт виріс майже вп'ятеро, до 17 тис. т.
За меншого обсягу, але майже вчетверо зросли постачання з Білорусі у KLO (4 тис. т).
Майже втричі наростила постачання білоруського бензину «БРСМ» – з 3,7 до 11,5 тис. т. Як і раніше, весь обсяг припадає на марку А-92, яку «БРСМ» зокрема використовує для приготування бензину А-95 з використанням прямогонних фракцій і октанопідвищуючих компонентів, включаючи ММА.
Удвічі наростив постачання білоруського бензину найбільший імпортер – бренд ОККО.
Імпорт з Литви в квітні зберігся на торішньому рівні (17 тис. т), але накопичувальний підсумок з початку року зменшився на 36%.
За даними Консалтингової групи «А-95», у 2020 р. баланс бензинів склав 2,122 млн т, збільшившись за рік на 9%. При цьому баланс ринку експерти оцінюють в 2,7 млн т, оскільки близько 0,5 млн т автобензинів виробляється на міні-НПЗ і нафтобазах із привізних компонентів: октанопідвищуючих розчинників, технологічного бензину, ММА і т.д.
Для боротьби з тіньовим сегментом ринку легальні гравці, профільні асоціації й експерти пропонують посилити контроль за переміщенням вуглеводневої сировини, діяльністю міні-НПЗ, відновити перевірки контролю якості нафтопродуктів на АЗС і розпочати посилений моніторинг податкового навантаження на автозаправні мережі. Уряд обіцяє ринку підтримку, проте жодних продуктивних ініціатив поки не реалізовано.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти