Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн вважає, що найбільш оптимальним способом використання української ділянки нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» (СЗН) є транзит нафтопродуктів у Європу без імпорту російського ДП в Україну. Таку думку він висловив на своїй сторінці у Facebook.
«Транзит є ідеальним варіантом використання нафтопродуктопроводу у повній аналогії з тим, як використовується нафтопровід «Дружба». Він дає високий транзитний дохід, але цю нафту ми використовуємо для внутрішньої переробки. Спокійно так може працювати і «Прикарпатзахідтранс», щоб не стати ще одним каналом імпорту в Україну російського продукту», — вважає він.
На його думку, таким каналом «труба» стане у тому разі, якщо уряд не продовжить дію спеціального 4%-ого мита на трубопровідне постачання російського дизпального, яка закінчується 31 грудня. Він вважає, що відновлення імпорту трубою суперечитиме риториці, яку Україна веде для захисту від можливої російської агресії.
«Президент шукає міжнародну підтримку в Європі, зустрічається з Макроном, Шольцем, вимагає негайних заходів щодо запобігання російській агресії. Один із потужних важелів – зупинка «Північного потоку-2». А тим часом у Києві клерки його офісу і в Кабміні думають, чи продовжувати мито на постачання російського дизеля. Це як загалом? Ви там відмовляйтеся від російського газу, а ми тут відкриємо крани російському дизелю?» — запитує він.
С.Куюн підкреслив, що Україна не зіткнулася з нестачею дизпального після припинення постачання нафтопродуктопроводом, а, навпаки, зуміла їх диверсифікувати. Так, наприклад, міжнародний трейдер Coral Energy цього року, по суті, вже закрив трубопровідний обсяг, щомісяця постачаючи морем ті ж 100 тис. т продукту.
«Краще б в Офісі президента і в Кабміні думали, як зробити так, аби той же Socar привіз 3 млн т нафти, з яких можна буде зробити ті ж 1,2 млн т дизпального, які зібралися качати з Росії. І тоді б у десятки разів більше заробила і «Укртатнафта», й «Укртранснафта», і «Укрзалізниця», й порти. Тут тобі й податки, і енергобезпека, і розвиток інфраструктури. Все просто. Але, мабуть, комусь качати російський дизель простіше, а головне – вигідніше», — зазначив директор «А-95».
Як повідомляв enkorr, АТ «Укртранснафта» оголосило про пошук потенційних замовників послуг на транспортування магістральним нафтопродуктопроводом «Самара–Західний напрямок» (СЗН).
Основною вимогою до потенційних замовників послуг є гарантування наявності у їхній власності технологічного обсягу нафтопродукту 70-140 тис. тонн (залежно від маршруту транспортування), який буде повернено після закінчення терміну дії договору про транспортування протягом 1-3 місяців або викуплено компанією для власних потреб.
Раніше Сергій Куюн висловив думку, що скасування мита відкриє шлях масованим прокачуванням обсягом 100-150 тис. т російського дизпального на місяць, що в сумі з залізничними постачаннями збільшить частку Росії до 50% українського ринку. Це, за його словами, нерозумно й дуже небезпечно, надто в умовах нової політичної ескалації.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти