У початок

Ідеальним використанням нафтопродуктопроводу «Прикарпатзахідтранс» є транзит – експерт

Також є російською мовою

Директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн вважає, що найбільш оптимальним способом використання української ділянки нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» (СЗН) є транзит нафтопродуктів у Європу без імпорту російського ДП в Україну. Таку думку він висловив на своїй сторінці у Facebook.

«Транзит є ідеальним варіантом використання нафтопродуктопроводу у повній аналогії з тим, як використовується нафтопровід «Дружба». Він дає високий транзитний дохід, але цю нафту ми використовуємо для внутрішньої переробки. Спокійно так може працювати і «Прикарпатзахідтранс», щоб не стати ще одним каналом імпорту в Україну російського продукту», — вважає він.

На його думку, таким каналом «труба» стане у тому разі, якщо уряд не продовжить дію спеціального 4%-ого мита на трубопровідне постачання російського дизпального, яка закінчується 31 грудня. Він вважає, що відновлення імпорту трубою суперечитиме риториці, яку Україна веде для захисту від можливої ​​російської агресії.

«Президент шукає міжнародну підтримку в Європі, зустрічається з Макроном, Шольцем, вимагає негайних заходів щодо запобігання російській агресії. Один із потужних важелів – зупинка «Північного потоку-2». А тим часом у Києві клерки його офісу і в Кабміні думають, чи продовжувати мито на постачання російського дизеля. Це як загалом? Ви там відмовляйтеся від російського газу, а ми тут відкриємо крани російському дизелю?» — запитує він.

С.Куюн підкреслив, що Україна не зіткнулася з нестачею дизпального після припинення постачання нафтопродуктопроводом, а, навпаки, зуміла їх диверсифікувати. Так, наприклад, міжнародний трейдер Coral Energy цього року, по суті, вже закрив трубопровідний обсяг, щомісяця постачаючи морем ті ж 100 тис. т продукту.

«Краще б в Офісі президента і в Кабміні думали, як зробити так, аби той же Socar привіз 3 млн т нафти, з яких можна буде зробити ті ж 1,2 млн т дизпального, які зібралися качати з Росії. І тоді б у десятки разів більше заробила і «Укртатнафта», й «Укртранснафта», і «Укрзалізниця», й порти. Тут тобі й податки, і енергобезпека, і розвиток інфраструктури. Все просто. Але, мабуть, комусь качати російський дизель простіше, а головне – вигідніше», — зазначив директор «А-95».

Як повідомляв enkorr, АТ «Укртранснафта» оголосило про пошук потенційних замовників послуг на транспортування магістральним нафтопродуктопроводом «Самара–Західний напрямок» (СЗН).

Основною вимогою до потенційних замовників послуг є гарантування наявності у їхній власності технологічного обсягу нафтопродукту 70-140 тис. тонн (залежно від маршруту транспортування), який буде повернено після закінчення терміну дії договору про транспортування протягом 1-3 місяців або викуплено компанією для власних потреб.

Раніше Сергій Куюн висловив думку, що скасування мита відкриє шлях масованим прокачуванням обсягом 100-150 тис. т російського дизпального на місяць, що в сумі з залізничними постачаннями збільшить частку Росії до 50% українського ринку. Це, за його словами, нерозумно й дуже небезпечно, надто в умовах нової політичної ескалації.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти