У початок

Фрахтові ставки на перевезення нафти з рф різко зросли через дефіцит танкерів

Фрахтові ставки на завантаження російської нафти ESPO Blend з далекосхідного порту у козьміно підскочили в п’ять разів через нестачу суден після нових санкцій США, які скоротили доступність танкерів, повідомили Reuters три трейдери й показали дані.

Вищі витрати на фрахт скорочують доходи російських продавців нафти, які вже перебувають під тиском санкцій США й складної логістики, а відсутність суден у регіоні у зимовий сезон може призвести до збоїв у завантаженні, кажуть трейдери.

10 січня США запровадили найжорсткіші санкції проти російської нафтової промисловості, націлені на великі нафтові компанії «сургутнєфтєгаз» і «газпром нєфть», а також понад 180 суден.

Зі слів трейдерів, вартість доставлення нафти з порту «козьміно» до Китаю на танкерах Aframax, які можуть перевозити близько 100 тис. метричних тонн, підскочила до $6,5-7,5 млн з $1,5 млн у середньому наприкінці минулого року.

Згідно з даними Simpson Space Young, доступними через LSEG Workspace, фрахтові ставки на транспортування нафти з козьміно до портів північного Китаю становили $6,5 млн, а для південних портів – $7,5 млн.

Як зазначають трейдери, фрахтові ставки на постачання нафти ESPO Blend до Індії також підскочили приблизно до $9-10 млн за поїздку в один кінець порівняно з нижчими $3 млн наприкінці 2024 року.

Один із трейдерів сказав, що санкції США стосуються понад 80 танкерів, залучених до постачання російської нафти в Азію, причому багато з них використовувалися для постачань нафти ESPO Blend.

«Фрахт такий дорогий, але навіть це не розв’язувати питання: не вистачає суден», – сказав трейдер.

Інший трейдер додав, що попри брак танкерів, завантаження нафти з козьміно останніми тижнями відбуваються без проблем.

Експорт нафти зі східного порту було порушено протягом першої декади січня через сильний шторм, який змусив закрити термінал на кілька днів.

Трейдери також сказали, що продавці можуть забезпечити постачання нафти ESPO Blend, використовуючи пункти перевантаження з судна на судно (STS), наприклад, поблизу південнокорейського Йосу або портів Китаю.

Пункт STS біля Йосу регулярно використовувався під час призупинення продажу нафти Sokol рік тому, коли російські компанії застрягли з низкою нафтових вантажів, які не були продані на воді.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти