У початок

Доставка супертанкерами забезпечить у серпні рекордний імпорт ДП в Європу

Дизельне пальне постачається в Європу за допомогою гігантських танкерів, які зазвичай перевозять сиру нафту, а не вивантажують великі вантажі очищеного палива з Близького Сходу за тисячі миль.

Згідно з даними аналітичної компанії Vortexa Ltd, обсяги імпорту в серпні будуть найвищими за будь-який місяць із січня 2023 року. Прибуття одного супертанкера вже підвищило цифри, тоді як другий зараз перебуває в порту, а третій пливе у Середземному морі.

Це незвично для так званих дуже великих нафтоперевізників, або VLCC, серед найбільших танкерів нафтової промисловості, для перевезення очищеного палива.

Однак через те, що судноплавні лінії в цілому намагаються уникнути нападу єменських повстанців-хуситів у Червоному морі, прибутки менших суден різко зросли, тоді як надходження супертанкерів скоротилися частково завдяки обмеженням сирої нафти ОПЕК+. Через те, що дизельне пальне перевозять по Африці, щоб уникнути бойовиків, це створило стимул для деяких власників танкерів хімічно очищати свої кораблі, щоб мати змогу перевозити паливо.

Відстань, яку проходять кораблі, разом із кількістю вантажу, який вони перевозять, є критично важливими чинниками попиту на судна.

«Доставлення дизельного пального зі сходу на захід стало надзвичайно дорогим після атак у Червоному морі, — сказав Юджин Лінделл, керівник відділу продуктів нафтоперероблення FGE. —  Зіткнувшись із погіршенням економіки, трейдери проявили креативність і почали очищати брудний тоннаж, щоб покращити економію від масштабу й арбітражні можливості».

За останні кілька тижнів трейдери забронювали щонайменше шість VLCC, кожен з яких здатен перевозити 2 млн барелів нафтопродуктів, зі слів Ілінг Лі, аналітика суднового брокера Braemar Plc у Сингапурі. Це на додаток до 27 менших суден Suezmax, які можуть перевозити 1 млн барелів, додав він.

Сира нафта — особливо багато сортів, знайдених на Близькому Сході, — має тенденцію бути густою, восковою речовиною, яка може прилипати до внутрішньої частини вантажних танків судна. Це ризикує забруднити чистіше очищене паливо, як-от дизельне й реактивне пальне, яке судно може перевозити, якщо промивання не буде ретельним.

У результаті кораблі стали на якір біля узбережжя Об’єднаних Арабських Еміратів і очистили свої танки за допомогою серії промивок водою й різними типами хімікатів.

Цього місяця Plata Glory скинула дизельне пальне в Європу, а Nissos Kea — вже доставивши частину до Греції за допомогою пересадки з судна на судно, — розвантажується на півдні Франції. Незабаром також може прибути більше, оскільки KHK Empress зараз плаває біля узбережжя Гібралтару. Згідно з даними Vortexa, це перший цього року імпорт VLCC в Європейський Союз і регіон Великої Британії.

Варто зазначити, що сплеск імпорту дизельного пального в Європу більше пов’язаний з розміром і часом надходження, ніж будь-яким великим стрибком основного попиту.

Використання VLCC може допомогти спотворити місячну статистику, а загальна тенденція тяжіння до більших кораблів, які використовуються для торгівлі, також ризикує зробити дані більш неоднозначними.

«Тепер була така можливість з арбітражним ціноутворенням на продукцію, а також з нижчою вартістю суден», — сказав Свейн Мокснес Харф'єлд, президент і головний виконавчий директор власника танкерів DHT Holdings Inc., під час нещодавньої телефонної розмови про прибутки.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти