У початок

Дорогий газ і борги «АГТ»: Одеський припортовий назвав причини зупинки

Також є російською мовою

Одеський припортовий завод зупиняє виробництво через різке зростання ціни на газ і борг держпідприємства перед газорозподільною компанією «Одесагаз», йдеться у повідомленні прес-служби підприємства.

Відзначається, що компанія-постачальник давальницької сировини «Агро Газ Трейдинг» повідомила ОПЗ про скорочення постачань газу через ситуацію на ринку природного газу.

«Через різку зміну кон'юнктури на ринку енергоносіїв, зокрема зростання ціни на природний газ, необхідний для виробництва карбаміду, а також повільну динаміку зростання цін на карбамід, компанія «Агро Газ Трейдинг» повідомила завод про зменшення постачань газу», – йдеться у повідомленні.

Також держкомпанія повідомила про заборгованість компанії «Агро Газ Трейдинг» перед ОПЗ за вироблену продукцію, яка досягла 140 млн грн.

«Як наслідок, у АТ «ОПЗ» виник борг перед газорозподільною компанією «Одесагаз», яка спрямувала на підприємство рекомендації щодо самостійного зупинення заводу, щоб уникнути аварійного зупинення з боку АТ «Одесагаз», – сказано в повідомленні.

Відзначається, що для запобігання зайвих витрат оборотних коштів заводу менеджмент ОПЗ прийняв рішення зупинити підприємство.

«З 1 листопада 2021 року ОПЗ планує почати роботу за давальницьким контрактом з новою компанією Dachex Shipping Pte Ltd, яка виграла конкурс у липні 2021 року», – йдеться у повідомленні заводу.

Водночас директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у своїй авторській колонці повідомив, що договору із новим давальцем ще не підписано.

«Минуло 2 місяці, але договору з ним (Dachex Shipping Pte Ltd – ek.) так і не підписано. За однією версією, «сингапурці» не хочуть його підписувати через очевидну збитковість. Тим більше, що в умовах конкурсу нібито немає санкцій за відмову переможця від підписання договору. По-друге, в серпні судову заборону на підписання нових договорів на давальницьку переробку заблокувала вищезгадана АГТ», – пише експерт.

За другою версією, офіційною версією ФДМУ, зазначає С.Куюн, наглядова рада ОПЗ зараз не повноважна, тому дати схвалення правлінню на підписання не може.

«Півтора року Фонд держмайна займається малозрозумілими маневрами навколо ОПЗ. На початку 2020 року призначає на посаду гендиректора якогось власника ресторанів «Два гусаки» Миколу Синицю, який сидів там майже рік. За словами інсайдерів на ОПЗ, було провалено всі програми модернізації заводу, реалізація яких якби і не розв'язала проблеми з цінами на газ, але робила б його більш економічно стійким», – вважає він.

Не змінилася ситуація, за словами експерта, й після призначення Миколи Парсентьєва наприкінці 2020 року. За словами джерел, досвідчений функціонер розумів, «в яку м'ясорубку потрапив», і тому намагався нічого особливо не підписувати й загалом не ухвалювати будь-яких важливих рішень, і сьогодні, коли необхідно приймати рішення, гендиректор пішов на лікарняний.

«Поки ФДМ заявив, що до зупинень ОПЗ не звикати, і що вона триватиме приблизно 5 тижнів, поки не буде підписано договір із «сінгапурцями». Його підписує правління зі схвалення наглядової ради. У свою чергу, повноважну наглядову раду буде обрано на зборах акціонерів ОПЗ 1 жовтня. Нібито після цього Dachex Shipping почне постачання. Буде цікаво за цим спостерігати, оскільки надто низьких цін на газ у розпал сезону споживання не передбачається», – резюмував С. Куюн.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти