У початок

Через запуск нових НПЗ прибутки в галузі почали падати

Нафтопереробні підприємства в Азії, Європі й Сполучених Штатах зіткнулися з падінням рентабельності до багаторічного мінімуму, що означає спад для галузі, яка насолоджувалася стрімким зростанням прибутків після пандемії, і підкреслює ступінь нинішнього уповільнення глобального попиту.

«Звичайно, схоже, що суперцикл перероблення, який ми переживали протягом останніх кількох років, може зараз добігти кінця, коли постачання з нещодавно відкритих нафтопереробних заводів (НПЗ) нарешті наздожене повільніше зростаючий попит на паливо», — сказав аналітик Commodity Context Рорі Джонстон.

Прибуток від нафтоперероблення у Сингапурі, головний показник для Азії, впав до $1,63 за барель 17 вересня, що є сезонним мінімумом з того ж періоду 2020 року. Маржа дизельного пального в Азії в той же день упала до трирічного мінімуму, згідно з даними LSEG.

Слабка економіка Китаю є ключовою причиною. Зростання промислового виробництва в найбільшому світовому імпортері нафти впало до п’ятимісячного мінімуму в серпні, тоді як виробництво НПЗ упало п’ятий місяць, оскільки низький попит на паливо й м’які експортні націнки стримували виробництво.

Надмірна пропозиція на світовому ринку дизельного пального через слабкий попит є однією з головних причин слабкості маржі.

Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) прогнозує, що попит на дизельне пальне й газойль цього року в середньому становитиме 28,3 млн барелів на день (б/д), скоротившись на 0,9% порівняно з 2023 роком, у той час, як попит на бензин, авіаційне паливо, LPG й мазут зростатиме за той самий період.

Згідно з даними LSEG, наприкінці серпня маржа на європейське дизельне пальне впала приблизно до $13 за барель, найнижчого показника з грудня 2021 року. У серпні воно коштувало у середньому $16,6 за барель, що менш як половина середнього рівня в $38,3 у серпні 2023 року.

Прибуток від бензину також знаходиться під тиском у Європі, попри більш високий попит. Згідно з даними LSEG, він становив у серпні в середньому $12,1 за барель, впавши на 61% порівняно з показником на рівні $31 у серпні 2023 року.

Раніше цього місяця Petroineos підтвердила, що закриє свій НПЗ Grangemouth у Шотландії, а також очікується закриття в Німеччині.

Цього року нові потужності нарощуються, включаючи нігерійський завод Dangote потужністю 650 тис. б/д, Dos Bocas у Мексиці 340 тис. б/д, Al Zour у Кувейті 615 тис. б/д і Duqm в Омані 230 тис. б/д.

«В усьому світі нафтопереробних потужностей явно забагато порівняно з рівнем попиту, а нові потужності лише погіршують ситуацію», — сказав головний економіст Vortexa Девід Вех.

13 вересня аналітики Bank of America заявили, що очікують, що світова маржа нафтоперероблення продовжить падати після зниження на 25% з кварталу до поточної дати й на 50% на спотовій основі, а також зростання нових нафтопереробних потужностей на 1,5 млн б/д у річному обчисленні.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти