У початок

«БРСМ» продає автогаз за собівартістю? (Фото)

Також є російською мовою

З урахуванням максимальної знижки ціна на скраплений газ у мережі «БРСМ-Нафта» близька до собівартості, а прибутковість торгівлі становить усього 4 коп./л. Про це свідчить аналіз вартості продукту на одній зі станцій компанії, проведений аналітиком Консалтингової групи «А-95» Артемом Куюном.

«Сьогоднішній чек за газ на «БРСМ-Нафта», в'їзд до Києва по Одеській трасі. Ціна – 14,04 грн/л, дисконт – 1,45 грн/л...», – прокоментував фото чека експерт.

За його словами, середнє котирування Brest у лютому становило $539/т, а продукту виробництва «Тенгізшевройла» станом на 5 березня – $530/т. Таким чином, з урахуванням усіх транспортних витрат вхідний рівень ціни на СВГ на АЗС «БРСМ» для продукту «Білоруснафти» становить 13,8 грн, ресурсу «Роснафти» – 12,9 грн/л, а продукту ТШО – 12,4 грн/л.

У результаті середня вхідна ціна на станцію, за підрахунками експерта, становить 13 грн/л.

«З урахуванням ще 1 грн/л експлуатаційних витрат собівартість автогазу на станції «БРСМ» досягла 14,00 грн/л, а фактична ціна його реалізації – 14,04 грн/л», – зазначає він.

«Питання одне: навіщо? «Авіас» стоїть у 14,85 грн/л, «Авантаж» – 14,65 грн/л, бренди зі знижками – 15 грн/л. Пролив 10 000 літрів газу принесе заправці 400 грн прибутку. Навіщо так гробити ринок? Чи є якийсь іще секретний інгредієнт і прихований заробіток?» – запитує Артем Куюн.

Нагадаємо, відповідно до методики оцінки ефективності роздрібної реалізації нафтопродуктів, що використовується аналітиками «А-95», на 23 лютого роздрібна маржа реалізації бензинів марки А-95 на станціях «БРСМ-Нафта» становила мінус 90 коп./л.

Аналітики Консалтингової групи «А-95» вважають, що аномальна ситуація з ефективністю продажів нафтопродуктів в економ-сегменті ринку пояснюється наявністю на ринку великого обсягу нелегальної продукції міні-НПЗ і активного використання схем з оптимізації оподаткування – махінацій з документами на паливо, порушення касової дисципліни і т.д..

Згідно з дослідженням «А-95», у 2020 р. в Україні працювало 24 підприємства з виробництва палива з місячним обсягом перероблення 30-35 тис. т. Вони виробляли товарні нафтопродукти класів Євро-3 і Євро-4, але щоб уникнути сплати акцизного збору, маркували свою продукцію як розчинники, сольвенти, абсорбенти, легку фракцію, лігроїново-газойлеву фракцію та інші безакцизні позиції.

У січні 2021 р. стало відомо про потужний канал постачань в Україну безакцизних компонентів для виробництва моторних палив на основі МТБЕ і метанолу як розчинників (код 3814009090). Одержувачами цієї продукції стали роздрібні мережі або міні-НПЗ: група «БРСМ-Нафта» (2,51 тис. т) і харківська компанія «Пром Хім» (2,38 тис. т), що спрямовує частину ввезених розчинників на міні-НПЗ у Мерефі (Харківська область), де закуповує паливо мережа Motto. Серед імпортерів розчинників також слід виділити ТОВ «Термінал», яке в січні ввезло 190 т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти