Світові запаси легких дистилятів продовжують зростати у всіх регіонах Північної півкулі всупереч сезонному тренду. Америка, Антверпен-Роттердам-Амстердам, Японія й Фуджейра констатували додаткові 6,1 млн барелів порівняно з середнім сезонним значенням за останніх п'ять років. Це явне підтвердження того, що перероблення перевищує попит і має діяти як валеріана для тримачів коротких позицій.
Одночасно спостерігається різке зростання дизельних креків у Європі й Америці. Серпневий Газойл-Брент виріс із 16 до 21 долара за барель лише за тиждень, американський еквівалент – до 27 з 22 із початку червня. Змінилася й структура – календарний спред липень-серпень у газойлі торгується за $2.75 за тонну – лише 10 днів тому ринок був на $3 в контанго.
Ординські відомості повідомляють, що уряд обговорює запровадження заборони на експорт дизелю для «невиробників», тобто трейдерів, операторів сховищ та інших учасників ринку, з метою запобігти перепродажу внутрішнього ресурсу за кордон.
Deutsche Bank передбачає дефіцит нафти обсягом 1 млн барелів на день (б/д) у ІІІ кварталі з потенціалом зростання до $90/bbl.
Як вважає американський Citibank, ринок нафти перенасичений і залишиться таким 2025 року, навіть якщо ОПЕК продовжить обмеження видобутку. Аналітики також очікують 2,5 млн б/д «зайвих», якщо картель повернеться до колишніх обсягів. Таких же поглядів дотримується й IEA. На 2030 рік агентство передбачає до 8 млн барелів незатребуваного видобутку.
Виробників ці прогнози (поки що) не надто хвилюють – 2023 року вони витратять 538 млрд на розробку й видобуток. Як вважає генеральний секретар ОПЕК, передбачення агентства «небезпечні», а припинення інвестицій призведе до «хаосу», тоді як частка ринку ОПЕК впала до 48,5%. Зниження попиту в найближчому майбутньому буде спровоковано переходом на електромобілі (Ілон Маск учора зрубав 56 ярдів доларів зарплати й опціонів), переходом близькосхідних країн на більш екологічні джерела енергії й уповільненням економічного зростання в Китаї. Попутний вітер дме з боку нафтохіму й джету.
Ситуація на ринку авіаційного гасу справді дає заряд оптимізму. Попит 2024 року має вирости на 650 тис. б/д, вважають у Vitol. У ІІІ кварталі заплановано 10,5 млн польотів. Батальйон Монако витягує!
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти