У початок

Про акцизні копійки


Сергій Куюн, директор Консалтингової групи «А-95»

Мій учорашній допис дещо неправильно зрозуміли, а скоріше, я його спересердя недостатньо деталізував.

Іде протидія підвищенню акцизів – не тільки для скрапленого газу, але й для дизелю. Це, до речі, стало очевидним одразу, бо викидати на «тєлєгу» по 10к доларів на добу (читали ж «блискавки» про 75-80 грн за літр?) – це не масштаб трейдерів скрапленого газу (вони так не працюють).

По почерку – це найбільша фінансово-промислова група, яка об’єднує й енергетику, й аграрку, і важку промисловість. Вони завжди були проти. І це нормально, бізнес захищає свої інтереси, тому я таке не засуджую.

Просто мені здається, що зараз уже трохи не про прибутки.

Що пропонують? Давайте пільги! Будемо фарбувати пальне для армії, залізниці, аграріїв! Окрема пільга – для побутових споживачів пропан-бутану й бензину з дизелем на генераторах!

Мовляв, вони ж дороги не використовують!

Справді, є таке у світі – й пільги по акцизу для побутових споживачів, і фарбування дизелю…

Але до чого тут узагалі дороги й решта? Акцизи вже давно йдуть у загальний фонд бюджету, а не на дороги, як до 22 року.

За будь-якими пільгами потрібен контроль. Включно з носіями цих «проривних» пропозицій, усі погоджуються: ця шпарина швидко перетвориться на величезну діру, куди витече весь сенс підвищення акцизу. І це вже проходили, згадаймо ті ж державні аукціони з продажу скрапленого газу для потреб населення.

Повірте, у нас швидко половина газу стане для балонів, а половина дизелю – для аграріїв (на папері, звісно). Податкова поки що не може елементарні «зарплатні» конверти в мережах АЗС побороти, яке там ще різноколірне пальне?

Так, можна і треба вивчати досвід Європи, напрацьовувати законопроєкти, впроваджувати їх. Ніхто не заважає і ніколи не заважав (то, мабуть, так насправді хотілось це робити, адже питанню вже понад 10 років).

Але сьогодні треба зрозуміти, що єдиною метою підвищення податків є наповнення бюджету оборони. Можете вважати це примусовим донатом, можете називати податком на війну.

І що мене дивує найперше – акциз може зрости на 1,5-2 грн на бензин/ДП. Більше – на автогаз, але він однаково залишиться дуже привабливим для тих, хто має ГБО. Але ж ґвалту на всі 10 грн як мінімум!!!

Упевнений, ніхто ті 1,5-2 грн особливо не відчує ані на колонках, ані в хлібних магазинах.

Ну і друге: це лише перша спроба уряду зробити загалом-то логічний і очікуваний крок з підвищення податків. Маленький, але він уже показав неготовність купи народу не словом, а гривнею допомогти державі (хоча якщо ми кажемо про оборону, то тут взагалі про самозахист).

Акцизи додадуть лише 6 млрд грн на місяць, а таких млрд треба 60-80, тут уже хто як оцінює бюджетну діру.

Тобто ми на початку цього шляху. Й поки насправді йдеться про копійки.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти