У початок

Потрібно відкрити ринок

Також є російською мовою

Сергей Куюн, директор «Консалтинговой группы А-95»

Нафта 140 за барель. Це на 40% вище, ніж до війни. Нафтопродукти на біржах здорожчали пропорційно.

Вчора продзвонив українських і європейських трейдерів, порахував собівартість. Якщо зберегти поточну торгову націнку АЗС, встановлену Кабміном, виходить 48-50 грн/л. Є ще варіант: пальне просто зникне. Його просто перестануть привозити.

Що робити?

Урядові потрібно скасовувати всі податки на пальне: ПДВ і акциз. Також слід змінювати формулу держрегулювання, вона довоєнна й уже не має майже нічого спільного з новою реальністю.

Тоді пальне буде в межах 34 і 37 грн/л, бензин і ДП відповідно (при поточних нафтових котируваннях). Так, втрати бюджету і т.д., але іншого виходу просто немає.

Та це не головне. Наразі основне завдання – наповнити ринок. Для цього має бути елементарна економіка постачань, до того ж не так для українських, як для закордонних постачальників. І не тільки тому, що хтось за бугром хоче нажитися (хоча, звичайно ж, хоче, і хоче сильно), об'єктивно нова логістика набагато витратніша, ніж із Росії й Білорусі. Тільки бізнес-стимули можуть наповнити ринок.

На паливному ринку всі знають хрестоматійну історію постачання американського контингенту в Афганістані. Пальне туди тягли, зокрема з Литви, і продавалося воно з премією $500-1000/т. Це при тому, що сам продукт коштував на ринку $500. Але завдання було вирішено.

Ми живемо за часів, коли простих рішень немає.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти