В начало

Завантаження НПЗ рф збільшилося у січні після нових санкцій

НПЗ рф збільшили завантаження, сподіваючись наростити експорт палива після введення США нових санкцій проти російських танкерів і трейдерів, які ускладнили постачання непереробленої нафти, показали дані галузевих джерел і розрахунки Reuters.

росія намагається адаптуватися до санкцій Заходу, запроваджених через розв’язану нею повномасштабну війну в Україні, закуповуючи нові морські судна, переспрямовуючи експорт нафти з Європи до Азії й знаходячи нових споживачів палива в Африці й Латинській Америці.

Останні санкції США, запроваджені 10 січня проти російської нафтової промисловості, призвели до того, що експорт нафти ключовим азійським споживачам – Індії й Китаю – став більш витратним і складним.

За даними джерел, у період з 15 по 19 січня обсяг перероблення нафти в росії зріс на 2%, або на 108 тис. барелів порівняно з першим тижнем року, досягнувши 754,7 тис. тонн на добу.

Перероблення зросло на 1,2% порівняно з середнім значенням за січень 2024 року, за даними джерел, які говорили на умовах анонімності, оскільки не уповноважені виступати публічно.

Зусилля росії зі збільшення обсягів нафтоперероблення ускладнені атаками українських безпілотників і перегрівом економіки.

Найбільша російська нафтовидобувна компанія «роснєфть» заявила, що, можливо, їй доведеться відмовитися від планів модернізації нафтопереробних заводів (НПЗ).

Проте, як зазначають джерела, російські НПЗ виробляють максимально можливий обсяг продукції, розраховуючи на те, що після запровадження санкцій проти танкерів, зайнятих у транспортуванні сирої нафти, шанси знайти судна для експорту палива зростуть.

«Ми повинні максимально задіяти переробні потужності, щоб використати (підсанкційну) нафту», — сказало одне з галузевих джерел.

Санкції, оголошені адміністрацією Джо Байдена на початку січня, незадовго до вступу на посаду нового президента США Дональда Трампа, торкнулися близько 180 танкерів, зайнятих переважно перевезенням російської нафти і набагато менше — нафтопродуктів.

Згідно з даними Morgan Stanley, 2024 року ці танкери транспортували за добу близько 1,5 млн барелів нафти й усього близько 200 тис. барелів нафтопродуктів.

Санкції також торкнулися російських нафтових компаній «сургутнєфтєгаз» і «газпром нєфть».

кірішський НПЗ, розташований у західній частині росії, який належить «сургутнєфтєгазу», збільшив з 1 по 21 січня перероблення нафти майже на 8% порівняно з 1-27 грудня, повідомило одне з джерел.

Цінова «стеля», встановлена країнами «Великої сімки», також збільшує для москви можливості експортувати паливо замість нафти.

Правило цінової «стелі» дозволяє компаніям у західній юрисдикції надавати транспортні й сервісні послуги при експорті російських ресурсів за ціни нафти, нижчої за $60 за барель, а дизельного пального — нижче за $100 за барель у порту відвантаження.

За даними торгових джерел, російська нафта марки Urals продається вище за граничний рівень, за ціною приблизно $70 за барель, а російське дизельне пальне — нижче за граничний рівень, за ціною близько $75 за барель.

росія – один із найбільших у світі морських експортерів дизельного пального й мазуту. Західні чиновники заявляють, що не прагнуть повністю зупинити російський експорт, але хочуть обмежити доходи, які отримує москва.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти