В начало

Запаси нафти в Великобританії значно зросли після закриття НПЗ у Грейнджмуті

Нещодавнє закриття нафтопереробного заводу (НПЗ) у Грейнджмуті в Шотландії знаменує собою значний поворотний момент у динаміці запасів нафти у Великій Британії.

Згідно з останнім звітом, опублікованим Міністерством енергетичної безпеки та чистого нульового рівня Великої Британії, запаси вуглеводнів у країні значно зросли протягом першого кварталу 2025 року, повідомляє Energynews.

Це помітне збільшення є найбільшим приростом, зафіксованим з початку 2022 року. Цей рух безпосередньо пов'язаний з різким скороченням нафтопереробних потужностей країни.

Звіт «Енергетичні тенденції», опублікований наприкінці червня, показує, що запаси нафти зросли на 280 тис. метричних тонн у період з січня по березень, досягнувши загалом 10,8 млн метричних тонн. Це зростання відображає збільшення приблизно на 6% порівняно з попереднім роком.

За той самий період внутрішнє виробництво палива скоротилося на 7%, головним чином через закриття НПЗ у Грейнджмуті, який сам по собі становив 13% нафтопереробних потужностей Великої Британії. Це скорочення особливо торкнулося авіаційного палива, бензину й дизельного пального, які скоротилися відповідно на 15%, 13% і 7,6%.

Закриття Грейнджмута змусило Велику Британію швидко скоригувати свої зовнішні постачання нафти. Щоб компенсувати дефіцит внутрішнього виробництва, імпорт продуктів перероблення зріс майже на 4% порівняно з аналогічним кварталом попереднього року.

Таким чином, дефіцит торгівлі нафтою країни збільшився на 800 тис. метричних тонн за цей період. І навпаки, британський експорт за той самий період скоротився на 10%, що ще раз підкреслює посилену залежність від зовнішніх ринків.

Поряд з цією вимушеною реструктуризацією внутрішнього ринку нафти, Велика Британія зазнала незначних змін серед своїх основних постачальників. Кувейт став провідним постачальником продуктів перероблення, на який припадає близько чверті загального імпорту країни за цей період, за ним йдуть Сполучені Штати й Нідерланди. Така диверсифікація джерел постачання стала важливою для уникнення потенційних перебоїв у постачанні, особливо в контексті стабільного внутрішнього попиту, передусім на дизельне пальне.

Ситуацію тимчасово погіршило зупинення на технічне обслуговування НПЗ Stanlow, другого за величиною в країні. Це тимчасове закриття, яке тривало з кінця січня до травня 2025 року, збільшило тиск на запаси й посилило потребу в додатковому імпорті. Після перезапуску цей стратегічний об'єкт отримав збільшення потужності зі 198 тис. барелів на день (б/д) до 217 тис. б/д, прагнучи краще задовольнити національний попит.

У цій напруженій обстановці ExxonMobil також інвестує у свій НПЗ Fawley, розташований на південному узбережжі, щоб збільшити виробничі потужності низькосірчаного дизельного пального. Очікується, що ці інвестиції призведуть до збільшення потужності об'єкта на 40% до 2025 року, прагнучи краще задовольнити національне споживання палива, в якому переважає дизельне. Згідно з урядовим звітом, дизпальне становило приблизно 40% від загального споживання палива в І кварталі 2025 року, навіть зафіксувавши незначне збільшення на 1,5% порівняно з попереднім роком.

Таким чином, динаміка британських акцій у І кварталі 2025 року ілюструє глибокий перехід для національної нафтової промисловості. Закриття Грейнджмута, у поєднанні з тимчасовою експлуатацією інших ключових об'єктів, змусило сектор швидко адаптуватися, що підкреслює економічні й стратегічні виклики, з якими зараз стикається Велика Британія з погляду енергетичної безпеки.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти