В начало

Високий попит у Румунії підвищує ціни на бутан

У середині серпня в Румунії зберігається висока торговельна активність. Зі слів учасників ринку, в країні відчувається легкий дефіцит пропану через неритмічність морських постачань. З бутаном ситуація дещо складніша. Румунські НПЗ пропонують обмежені обсяги продукту, а в трейдерів з початку серпня бутан здорожчав на $10-20/т, до $570-585 FCA Плоєшті.

Про жвавий попит на румунському ринку також свідчить те, що партії газу, які надходять у Галац, продано заздалегідь. «Цього тижня до нас надійде судно, але обсяг з нього вже проданий», — каже один із галацьких продавців.

«У нас буде партія газу десь 24 серпня під внутрішній ринок, для України зможемо виділити невеликий обсяг», — розповів інший трейдер, який час від часу продає газ із Галаца.

Компанії Bulmarket та Interport зараз відвантажують автомобільні партії відповідно до укладених раніше угод. Суміш залежно від густини було продано за $585-595/т FCA Галац, пропан — за $595-610/т. Цього тижня на Unicom Terminal не очікується прибуття суден, на City Gas надійде лише одне судно Kuzguncuk.

У Мангалії автомобільні партії суміші продаються за $590/т FCA, тоді як пропан пропонується за нереальними для українського ринку $690-700/т. «Ціна для українського покупця зависока, тому ці обсяги продаються лише на внутрішньому ринку», — сказали в компанії Taki&Da.

Упродовж тижня ситуація на польському напрямку постачань не зазнала змін. Ціни на автомобільні партії ПБТ на східних терміналах становлять $585-630/т на умовах FCA, що з урахуванням транспортних витрат до польсько-українського кордону дорівнює приблизно $621-675/т.

Окрім суміші, компанія Pakar продавала технічний бутан (570 кг/м3) за $530-540/т FCA Білосток, що на кордоні становитиме $560-570/т. За такої ціни продукт може бути або литовського, або російського походження. У липні ORLEN Lietuva продавав технічний бутан за $450-475/т FCA Кедайняй, тоді як середня липнева ціна на залізничні партії бутану на білорусько-польському кордоні становила $504/т. Утім, учасники ринку схильні вважати, що Pakar пропонує все ж таки російський продукт.

У середині серпня польський ринок скрапленого газу залишається добре забезпеченим, тож жодних натяків на дефіцит немає. «Продажі газу на заправках у серпні зростають, але продукту достатньо», — сказав один з трейдерів. Упродовж тижня на сході й півдні Польщі роздрібні ціни на автогаз на АЗС зросли 0,06-0,08 зл/л (0,7-0,9 грн/л).

За останній тиждень котирування пропану й бутану в північно-західній Європі показали зниження на тлі майбутніх мирних перемовин США, росії й України. Пропан здешевшав на $11/т, до $437/т CIF ARA. Котирування бутану зменшилися на $7/т, до $462/т CIF ARA.

Гуртові партії пропану в Гданську здорожчали на $5/т, до $660-675/т, але лишаються дешевшими порівняно з кінцем липня. Польським компаніям доводиться конкурувати з Latvijas Propana Gaze, яка пропонує пропан дешевше за поляків.

«Ніхто не купує пропан для виробництва суміші. У попиті тільки Рига плюс російський бутан», — бідкається великий польський трейдер. Зі слів учасників ринку, чимала частка пропану, що надійшла в Ригу наприкінці липня, була продана в Польщі.

«На Польщу Рига пропонувала пропан за $600/т, це на $70/т дешевше, ніж у Гданську чи Гдині», — зазначає трейдер. Утім, на деякий час польські постачальники пропану, зокрема Gaspol, можуть видихнути, оскільки наступна партія пропану до Риги надійде не раніше 30 серпня.

Залізничні партії бутану на білорусько-польському кордоні здешевшали на $13-20/т, до $442-489/т DAP Брест. Нагадаємо, російський бутан продовжує надходити на польський ринок. У червні на білоруські й польські термінали залізницею було відправлено 33,6 тис. т, у липні — 16,5 тис. т.

Ціни на литовських базисах зменшилися на $10/т, до $633-641/т, з урахуванням вартості транспортування до польсько-українського кордону. На 11-17 серпня ORLEN Lietuva не змінив ціну на суміш для українських покупців і лишив її на рівні $545/т FCA Юуодекай.

Залізничні партії суміші з польського напрямку пропонувалися за $640-650/т DAP Ягодин, без змін порівняно з початком серпня.

На закарпатському напрямку компанія Euro LPG пропонувала 300 т суміші за €550/т FCA Захонь. Учасники ринку повідомили, що в першій половині серпня у MOL немає обсягів для продажів. Ба більше, компанія недовантажила продукт за липневими зобов’язаннями.

«Я законтрактував обсяг ще у середині липня, але MOL досі не почав відвантаження», — сказав один з покупців.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти