В начало

Частка бензинових авто на ринку нових легковиків зменшилась до 35%

Українці продовжують купувати автомобілі з бензиновими двигунами, однак їхня частка на ринку поступово скорочується. Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.

За даними «Укравтопрому», у липні 2025 року автопарк країни поповнили близько 2,3 тис. нових бензинових легковиків. Це на 6% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Частка бензинових авто у загальних продажах нових легковиків також зменшилась: якщо у липні 2024 року вона становила 38%, то цього року — 35%.

Лідером серед нових бензинових моделей став кросовер Hyundai Tucson. До п’ятірки найпопулярніших моделей з бензиновими двигунами також увійшли такі авто:

  • Hyundai Tucson — 194 од.,
  • Kia Sportage — 153 од.,
  • Mazda CX-5 — 129 од.,
  • Renault Taliant — 125 од.,
  • Skoda Octavia — 94 од..

Серед імпортованих вживаних легковиків бензинові автомобілі також утримують першість. У липні 48% таких автомобілів, що перейшли на українські номери, були бензиновими — 10,8 тис. одиниць. Їхній середній вік становив 9,8 року.

Найпопулярнішими моделями серед імпортованих вживаних бензинових авто стали такі:

  • Volkswagen Golf — 673 од.,
  • Audi Q5 — 580 од.,
  • Volkswagen Tiguan — 578 од.,
  • Nissan Rogue — 549 од.,
  • Audi A4 — 410 од..

Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.

Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти