Через погодні умови обсяги постачань на півдні дещо скоротилися, але це не покращило ситуацію з реалізацієї, а відповідно й ефективністю продажів. Схоже, сезонний спад споживання стає новим викликом для гуртового ринку.
З четверга, 21 листопада, шторм призупинив завантаження пального в Констанці. Трейдери казали, що це може тривати ще кілька днів.
«Що там в кого штормить, не знаю, але ресурсу багато, покупців мало», – прокоментував один із «південних» трейдерів.
Інший додав, що станом на п’ятницю на терміналах ресурсу не було, але не було й покупців.
На початку тижня, з 18 по 20 листопада, на півдні заходило в середньому 9,83 тис. т пального на добу, тоді як тижнем раніше – 7,48 тис. т. Загалом постачання по країні за ці дні скоротилися з 19,2 тис. т добових до 19,05 тис. т.
Локальні негаразди, схоже, не зможуть сильно вплинути на загальний результат: якщо поточні темпи збережуться, то в листопаді імпорт буде близько 580 тис. т, що майже дорівнює показнику жовтня.
Після падіння 20 листопада наступного дня європейські котирування пального практично повернулися до показників початку тижня і становили у середньому $695-710/т. У першій половині дня 22 листопада ф’ючерси на газойль на лондонській біржі переступили позначку $700/т, але згодом відкотилися і станом на 16:00 за київським часом становили $693/т.
Південь як «голий король»
Наприкінці тижня південні трейдери вийшли з пропозиціями дизпального за 41,90-42,60 грн/л, але були й від 41,60 грн/л. На нижній межі пропонували «Єксон», «Кворум-Нафта», «Алма Він», «Укройлпродукт».
З урахуванням котирувань CIF Med на 21 листопада, продажі за ціною до 42 грн/л у кращому разі показували «нуль».
«З ціною 41,90 грн/л можна мати незначний плюс, якщо продавати ресурс, куплений раніше за нижчими котируванням», – зазначив один з імпортерів.
Верхня межа, на якій продавали «АТ Енерго Трейд» (42,40 грн/л) з ОККО (42,60 грн/л), показувала премію від котирувань CIF Med $88-98/т, або до $15/т заробітку трейдера.
Минулого тижня постачання з Румунії зросли на 29% порівняно з тижнем раніше, до 51,7 тис. т, завдяки зусиллям залізниці. Водночас імпорт з Греції скоротився у 2 рази, до 15,1 тис. т. На цьому напрямку продовжують просідати AGTG SA (5 тис. т) й D.Trading (2,67 тис. т).
Базис Білозем (Болгарія), з якого влітку зняли санкції, так і залишився незатребуваним. З липня по 17 листопада звідти було відвантажено всього 352 т. За 17 днів листопада обсяги постачання становили 2 машини.
Захід
На заході вартість коливалась у діапазоні 42,90-45,20 грн/л. Найнижчі ціни пропонувала «Укрнафта» у Рівненській області (42,90 грн/л), у Волинській — «Вог Трейд» (43,3-43,5 грн/л), «Мартін Трейд», УНТК, ЗПЕК (43,50 грн/л).
Як і декілька тижнів тому, на заході продажі були кращими, але, зі слів одного з трейдерів, на прикордонних базисах ситуація схожа з південною.
«Тільки потяги залишити на простій легше», – додав він.
Постачання дизпального з Польщі зросло на 8% (до 46 тис. т), тоді як з Литви зменшилося на 16% (5,9 тис. т). Слід зазначити, що минулого тижня поновилися відвантаження пального залізничним транспортом з Orlen Lietuva, яких не було протягом останніх двох тижнів.
Зі слів імпортерів, литовський виробник наче вийшов на виробничий режим, хоча автомобільні обсяги залишались обмеженими.
Ціна виробника з 25 листопада по 1 грудня знизилася на $10/т, до $727-745/т. Згідно з даними telegram-каналу УНТК, ціна на литовське пальне просіла на 0,20-0,30 грн/л, до 40,20-41 грн/л.
***
На початку тижня на вартість дизпального тиснутимуть, з одного боку, європейські котирування, які, судячи з ф’ючерсів, зростуть, а з іншого – навала обсягів, які накопичаться у Констанції. Друге обіцяє максимально позначитися на ринку, а точніше, знову притиснути ціни до підлоги.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти