У жовтні обсяги імпорту дизпального в Україну зросли на 18%, до 583 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95». Зростання постачань було зумовлено бажанням деяких компаній поповнити запаси палива після відносно скромних закупівель у вересні.
Зростання постачань відбулося на всіх напрямках. Але якщо надходження дизелю з півдня зросли лише на 6%, то з західних джерел обсяги імпорту збільшилися на 37%.
У жовтні з західного напрямку надійшло 273 тис. тонн продукту. Основне зростання припало на постачання з Польщі. Імпорт звідти зріс зі 118 тис. тонн, до рекордних цього року 168 тис. тонн. Більш як 80% попиту на дизпальне з польського напрямку формують провідні українські мережі АЗС, які у вересні скоротили імпорт через великі серпневі запаси палива. На збільшенні імпорту з Польщі також позначилося обмеження залізничних обсягів з Литви через ремонт на Мажейкяйському НПЗ.
На польському напрямку лідирував Orlen. У жовтні концерн продовжував постачати паливо з Гданського НПЗ, обсяги відвантажень сягнули 42 тис. тонн. З термінала у Журавиці в Україну було доправлено 25 тис. тонн палива.
Компанія Select Energy, яка є партнером «Укрпалетсистем», у жовтні качнула з польських портів 43 тис. тонн.
Продажі Unimot минулого місяця зросли більш ніж у півтора раза – до 42 тис. тонн.
Трохи втратила Литва: 37 тис. тонн замість 43 у серпні. Основне скорочення припало на залізничні обсяги, бо спочатку ремонтували Моцкаву, а потім – Мажейкяйський НПЗ.
Найбільшими імпортерами дизпального з західного напрямку були компанії ОККО, «Укрпалетсистем» і «АТ Енерго Трейд». На трьох вони завезли 148 тис. тонн продукту. Також помітні обсяги імпортували WOG, «Укрнафта», компанії «Автотехсервіс» і «Мартін Трейд».
Південь на місці
Жовтневі постачання дизелю з півдня становили 310 тис. тонн. Південний напрямок, який страждає від хронічного профіциту, не показав суттєвого зростання обсягів.
Аналіз потоків свідчить, що роль Румунії продовжує зростати, тоді як імпорт з інших напрямків зменшується. У жовтні з румунських базисів надійшло 231 тис. тонн продукту, що на 40 тис. тонн більше порівняно з вереснем. Серед експортерів позначились Vitol (74 тис. тонн) і Euronova (69 тис. тонн).
З Греції імпорт упав з 96 тис. тонн у вересні до 73 тис. тонн у жовтні. Потік звідти зменшується шостий місяць поспіль. Судячи зі всього, цей продукт усе важче продавати на профіцитному українському ринку. З Греції йдуть танкерні партії по 4-6 тис. тонн, які складно оперативно продати, щоб уникнути демереджу. Останні кілька місяців такі системні трейдери як AGTG, Cantarell Trading і Wexler поступово збільшують продажі палива з Румунії, оскільки цінові умови й логістичні витрати при постачаннях баржами з Констанци вигідніші.
Імпорт дизпального з Туреччини другий місяць поспіль лишається на низькому рівні. У жовтні обсяги постачань становили 6 тис. тонн. Минулого місяця на НПЗ STAR тривали ремонтні роботи, що пояснює фактичну відсутність турецького палива на півдні.
Найбільшими імпортерами дизпального з півдня були компанії «Пейд», «АТ Енерго Трейд» і ОККО. Разом на них припало 25% постачань. Серед інших великих покупців варто виділити компанії «Арстак», УНТК і «Ексон Юк».
У жовтні в Україну постачалося дизпальне з 21 країни. Найбільші обсяги належали Кувейту – 194 тис. тонн. Через кон’юнктуру ринку саме в цій країні знайшли пальне румунські трейдери.
Друге місце поки що зберігається за Грецією. Але становище напрямку погіршується.
Продукція американських заводів склала 68 тис. тонн. Стільки ж дала Польща (67 тис. тонн), Ізраїль (57 тис. тонн) і Словаччина (57 тис. тонн).
* * *
У листопаді учасники ринку очікують зменшення споживання дизпального через сезонний фактор. Але перша декада місяця свідчить, що трейдери не поспішають скорочуватись. За 12 днів було розмитнено 241 тис. тонн, що на 11% більше порівняно з жовтнем.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти