Минулий тиждень приніс зростання цін на гуртові партії дизельного пального. Окрім зростаючих котирувань і валютного курсу долара, градусу додали шторми у Чорному морі.
З 8 по 14 березня європейські котирування дизельного пального зросли в середньому на $19/т (0,74 грн/л). Але в результаті з початку місяця вартість ресурсу в Середземномор’ї майже не змінилася, а на півночі навіть відкотилася на $18/т (0,70 грн/л).
З початку березня комерційний курс гривні відносно долара зріс на 0,45 грн/$.
- дані Мінфін.
Окрім базових чинників на ціноутворення безпосередньо вплинула погода, передусім шторми, які ускладнили логістику у Чорному морі. Черги утворились як у Босфорі, так і на вході у Сулину. Це трохи підсушило ринок і спровокувало довгоочікуваний рух.
«Затримка може становити 3-5 днів. А це впливає на ціну й обігові кошти», — зазначили в одній із паливних компаній з півдня. Так, із вечора 13 по 14 березня вартість пального зросла з 42,7-43,2 грн/л до 43,5-44,2 грн/л.
«На сьогодні (14 березня — ek) ні у кого немає в наявності морських партій дизпального. Це призводить до певного ажіотажу на ринку», — додав один із респондентів.
Але з вечора 13 березня навігацію було відновлено, тому вже з п’ятниці пропозиції з’явилися знову.
Станом на 15 березня вартість дизельного пального на півдні становила 43,3-44,7 грн/л. Зі слів трейдерів, навіть перебої з постачанням не завадили традиційній на півдні практиці ситуативного демпінгу. Порушники спокою все ті ж: «Ексон» (43,30 грн/л), «Універсум Газ» (43,40 грн/л) і «Юкас Петроліум» (43,60 грн/л).
На заході країни вартість ДП коливалась у межах 44,85-46,5 грн/л, тоді як минулого тижня ціни стартували з 44,3 грн/л. Найпривабливіші ціни було зафіксовано у «Мартин Трейду», «Oil Start» і «Нексен Ойл». Досить активними були на тижні трейдери ОККО.
«Поки що недостатньо тепло, аграрії дуже мало беруть. На заправках теж проливи низькі», — котрий тиждень поспіль повторюють одну й ту ж мантру гуртові трейдери щодо попиту.
На західному кордоні без змін
Тут усе стоїть, як і раніше. Середньодобове постачання дизельного пального автомобільним транспортом з Польщі й країн Балтії продовжує знижуватися. За 10 днів березня в середньому на добу з Польщі було ввезено в 2,4 раза менше ДП, ніж у лютому, до 0,13 тис. т, з Литви — на 38% менше, до 0,52 тис. т.
Окремі імпортери, щоб оминути польські КПП, роблять гак через Словаччину. Але й там поляки розгортають страйки. Згідно з повідомленням Асоціації міжнародних автомобільних перевезень України, за посиланням на польську асоціацію ZMPD, з 15 березня (10:00) до кінця березня аграрії блокуватимуть проїзд вантажівок на пункті пропуску зі Словаччиною «Чижне–Трстена». Планують дозволити їздити по одній вантажівці на годину. Та, зі слів імпортерів, через цей ПП пальне не йде.
Крім того, у повідомлені йшлося і про КПП «Барвінок–Вишній Комарник», на якому протест розпочався 13 березня. Але умови пропуску вантажівок невідомі.
Залізничне сполучення з Польщею й Литвою працює у штатному режимі. «Працює гірше, але ресурс їде», — розповів один із імпортерів пального цим видом транспорту.
На наступний тиждень компанія Orlen Lietuva анансувала незначне зниження премії на дизельне пальне біля $4/т.
Постачання пального з Румунії минулого тижня збільшилося. «Вантажівки завантажуються досить швидко», — розповіли в компанії УНТК. В іншій зазначили, що немає проблем і з залізничним транспортом.
Поки ситуація на зовнішньому й внутрішньому ринках не сприяє зменшенню вартості дизельного пального в Україні. Зменшення постачань на півдні через погодні умови підсушуватиме залишки пального, придбаного ще в січні-лютому. Крім того, тепло, яке прогнозують синоптики на кінець березня, сприятиме активізації попиту від аграріїв, стане якщо не поштовхом до зростання цін, то бодай запустить ринок на підвищені оберти.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти