У ІІ кварталі 2024 року розрахунковий податок на прибуток (ПнП) з проданого літра пального на АЗС становив 56 коп., або 1% від кінцевої ціни. Та попри невеличку суму, абсолютна більшість автозаправних мереж не сплачує ПнП, через що держава була змушена вдаватися до непопулярних кроків.
Такі розрахунки у своїй авторській колонці «По любові не вийшло: як держава хоче навчити АЗС платити податки» наводить директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
З його слів, у ІІ кв. 2024 року середній спред між гуртом (закупкою) і роздробом (продажем) становив 7,1 грн/л.
«Віднімемо звідти середні для ринку 1,5 грн/л податкового навантаження (багато хто не платив і стільки) й 2,5 грн/л витрат на реалізацію (зарплати, комунальні тощо). Отже, чистий прибуток становив близько 3 грн/л, відповідно, податок на прибуток (18%) – 0,56 грн/л», — пояснив свій розрахунок експерт.
При цьому він наголосив, що ІІ квартал з огляду на маржу ритейлу був невдалим. Так, у ІІІ кв. «націнка» зросла до 8,8 грн/л, а відповідно прибуток – до 4,8 грн.
«Але нехай будуть ті 56 коп., або 1% від кінцевої ціни. Судячи з комічних цифр у податковій звітності, абсолютною більшістю власників АЗС навіть ці копійки податку на прибуток вважаються захмарною сумою», — вважає очільник «А-95».
Саме через це, на переконання експерта, уряд запропонував авансову сплату фіксованого мінімального ПнП. Нагадаємо, діапазон авансового ПнП становить від 30 до 80 тис. грн на місяць залежно від певних параметрів АЗС (асортимент пального, частки у реалізації скрапленого газу, наявності ліцензій на продаж тютюну й алкоголю). Мінфін очікує, що бюджет отримуватиме додатково 350 млн грн ПнП на місяць.
Як показують розрахунки «А-95», за цих умов і залежно від мережі фактично йдеться про сплату у бюджет до 1 грн/л ПнП.
«Зробити це не складно, враховуючи, що навіть так звані економмережі з мінімальними цінами пропонують дисконти від 1 грн/л. Це ще не враховуючи того, що всі ці «дискаунтери» здебільшого є антилідерами «податкових» рейтингів, тим самим відкриваючи секрет своєї дивної конкурентоздатності», — вважає Куюн.
«2022 року держава створила всі умови для того, щоб ринок пального швидко відновився. Дала заробити колосальні гроші, яких цей ринок ніколи не бачив. З 2023 року податкова, депутати, урядовці й інші небайдужі громадяни закликали цей бізнес повернутися на землю й починати наповнювати державний бюджет як єдине джерело фінансування нашої оборони. Не подіяло. Тепер держава просто мусить взяти своє. Це як мінімум. А по-хорошому має ще спитати й за минулі «подвиги», – резюмував експерт.
Нагадаємо, за даними Державної податкової служби, надходження від податку на прибуток десяти найбільших мереж АЗС за кількістю станцій у ІІ кварталі 2024 року становили 506 млн грн. Але 70-80% цього податку серед цієї «десятки» сплачує ОККО, якій належить усього 20% АЗС і 30% продажів.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти