Європейський автопром зазнав повної поразки у конкуренції з китайськими електромобілями, які захопили ринок завдяки масованим державним дотаціям і контролю Пекіна над критичними технологіями, що не лише ставить під сумнів «зелені» плани ЄС, але й створює пряму загрозу національній безпеці.
Про це у матеріалі «Притримайте електроконей! Світ переосмислює темпи розвитку «зеленого» транспорту» для «Дзеркала Тижня» пише експерт Консалтингової групи «А-95» Артем Куюн.
«З початку 2010-х років ЄС активно штовхає зелені ініціативи, однак більш спритний Китай швидше адаптувався до європейських правил, ніж самі європейці. У результаті автобренди з Піднебесної вже тіснять аксакалів Старого Світу, і все йде до того, що Китай блискуче виграє боротьбу за правилами суперника на його полі», — пише експерт.
За оцінками аналітиків, з 2009-го по 2023 рік сукупна державна підтримка китайської індустрії електромобілів перевищила $230 млрд.
Автор зазначає, що 2024 року ЄС запровадив мита на китайські електромобілі, однак навіть із додатковими бар’єрами європейським автомобільним виробникам дуже важко конкурувати.
«Близько 95% обладнання для сонячних і вітрових електростанцій імпортується з Китаю. Якісь акумулятори в Європі виробляють, однак залежність від Китаю за деякими матеріалами для виготовлення критична. Тобто, тікаючи від примітивної ресурсної залежності, Європа втрапила в технологічну ще на півдорозі», — йдеться у статті.
Водночас поширення китайських «розумних» авто несе й ризики шпигунства: США, Ізраїль і Британія вже запровадили обмеження на їхнє використання. Наразі в ЄС активно впроваджується бан на китайський «софт» у державних установах і великих приватних компаніях.
«Незабаром це з’являтиметься в нормативах ЄС. І не тільки для інверторів, а й для систем управління батареями. Адже ми виявили незадокументоване обладнання в китайських інверторах, батареях і автомобілях», — цитує автор професора Грацького університету Карла Розе.
На тлі перегляду темпів «зеленої» трансформації великі енергокомпанії — BP, ExxonMobil, Chevron, TotalEnergies, Shell — активізували нові нафтогазові проєкти, коригуючи найрадикальніші сценарії.
При цьому, на погляд автора, на тлі глобального перегляду темпів електромобілізації українська політика виглядає щонайменше дивно. Вона субсидує стрімке зростання парку BEV, значною мірою китайських, попри очевидні ризики.
«Хоч би що там було із загальною політикою щодо переходу на електромобілі в Україні, а якісь обмежувальні заходи щодо китайських «електричок» уже явно назріли», — підсумував експерт.
Нагадаємо, Верховна Рада у першому читанні проголосувала за подовження пільг на імпорт електромобілів ще на рік. Однак останнє слово за Кабміном.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти