В начало

Лебідь зі Сходу: ринок відчув ізраїльський удар

Скачок ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі 13 січня через зростання нафти до $75 за барель (а в моменті і до $80) призвів до миттєвої реакції оптового ринку. Залежно від оператора ціна зросла на 1,45-2 грн/л. Ложку дьогтю додавав і курс євро, який завалився за позначку 48 грн/€. Дехто з ресурсом вирішив не виходити в ринок, а почекати кращої ціни. Знайшлись і ті, хто, як і раніше, влаштував банкет під час чуми.

Станом на 14:45 13 червня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі досягли свого максимуму з кінця лютого — $686/т.

Зі слів опитаних трейдерів, ринок не очікував такого стрибка цін.

«Більшість не розуміє, з якою ціною виходити. Все дуже волатильне. Тому, якщо є можливість, тримають ресурс. Тим паче, скоріш за все, на наступному тижні буде дорожче. Споживачі шукають вчорашні ціни, але їх немає», – зазначив один із імпортерів на Півдні.

Станом на обід 13 червня прайсові ціни на півдні становили 42,95-43,80 грн/л. Але, зі слів компаній, реальні починалися від 42,50-42,75 грн/л. Як розповів один із співрозмовників, таку вартість пропонувала «БРСМ-Нафта». У трейдера днем раніше зайшло судно GIOIA MIA.

З урахуванням «нового» ICE Gasoil, собівартість пального на дунайських терміналах становила близько $750-760/т або 43,40-43,80 грн/л. Водночас з урахуванням CIF Med в середньому за останні п’ять днів вхід дорівнював $708-713/т або 41,65-42,05 грн/л.

Враховуючи цінові пропозиції і собівартість, у виграші залишаться ті, хто законтрактував ресурс до стрибка, решта – зловлять нулі.

«Не у всіх контракти закриті, більшість з відкритими, особливо ті, хто везе з Констанці», – розповів один із трейдерів.

Минулого тижня з Румунії надійшло найбільше пального порівняно з іншими напрямками. Так, з 2 по 8 червня було імпортовано 15,3 тис. т з Румунії, 5,8 тис. т з Туреччини і по 2,3 і 2,4 тис. т з Єгипту і Греції.

Загалом початок червня був стриманим щодо постачань. На Південь заїхало 25,8 тис. т пального, що на 47% менше, ніж тижнем раніше, і є мінімальним значенням з другої декади березня. На цьому тижні трейдери додали швидкості і за перші два дні, з 9-10 червня, завезли вже трохи більше 17 тис. т дизелю.

Західні трейдери констатують слабкі продажі, пояснюючи це низькими цінами на угорський ресурс.

«Труба дає непогану ціну (43,70 грн/л — ek), тому в нас не беруть», – зазначив один із імпортерів.

Водночас продавці угорського дизеля жаліються на південь.

«Беруть досить обережно. В кого є можливість, поїхали на південь, там більш вигідні ціни», – кажуть трейдери.

Станом на 13 червня вартість дизелю в західних прикордонних регіонах складала 43,43-45 грн/л. По нижній межі в Волинській області пропонували Nexen (залізничний ресурс густиною 840 кг/м3), «Юкас Петроліум» і «Енергія Трейд» (ціна останніх двох становила 44 грн/л). Водночас, вартість у ОККО і UPG дорівнювала 44,30 грн/л і 44,10 грн/л відповідно. У ЗПЕК — 44,50 грн/л. Найбільші у «Мартін Трейд» і УНТК — 44,90-45 грн/л.

По 44 грн/л у Львівській області продавала дизель БАРС, трохи вище — ОККО (44,05 грн/л).

На сухопутному кордоні з Румунією найнижчі ціни у WOG (43,45 грн/л), Nexen 44,48 грн/л.

ORLEN Lietuva 12 червня анонсувала зростання вартості пального до $662-676/т. Днем потому вартість литовського пального у українських трейдерів у гривні зросла на 1-1,70 грн/л, до 40,45-41,70 грн/л.

*   *   *

Наразі більшість трейдерів прогнозують зростання гуртових цін на початку наступного тижня. Зрештою все буде залежати від розвитку ситуації на Близькому Сході, де, кажуть політичні і військові оглядачі, все тільки починається.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти