В начало

Китаю й Індії вистачить власного флоту для перевезення російської нафти — експерт

російська федерація купила близько ста танкерів для перевезення нафти в обхід санкцій. Про це з посиланням на дані корабельних брокерів та аналітичних агентств повідомляє старший віце-президент з енергетики британської філії RJ O'Brien Limited в Лондоні Олег Гірко.

Загалом було придбано 29 VLCC, 31 Suezmax і 49 Аframax на суму $16,2 млрд. Недобір становить від 60 до 70 танкерів загальним обсягом від 700 тис. т до 1,5 млн т.

«Якщо Китай візьме на себе ризик перевезення й страхування російської нафти, то тільки Cosco зможе вивозити до 1,8 млн т: на 60% більше, ніж Китай купує на сьогоднішній день. У свою чергу флот рф й Індії може транспортувати до 1,4 млн т, що перевищує індійські потреби», — вважає старший віце-президент з енергетики британської філії RJ O'Brien Limited в Лондоні Олег Гірко.

Аналітична агенція Energy Aspects вважає, що всі ці розмови на користь європейців. Китай з Індією вивозитимуть стільки, скільки їм потрібно. Крім того, ніхто не знає на 100% реальних розмірів танкерного флоту росії. У понеділок близько 19-ти танкерів зібралися з північного боку Босфору. Турецькі чиновники вимагають надавати дані про страхування вантажів. Найцікавіше, що затримано судна із західною страховкою. Корабельний брокер Баррі Рогліано вважає, що близько 150 суден різного калібру пішли в «тінь», змінюючи країну реєстрації або власника. Враховуючи потенційний заробіток у $200 тисяч на день під час транспортування російської нафти і $75 тисяч зазвичай, довго думати не доводиться.

Верхня «стеля» цін $60/бар. набула чинності вчора. Польський посол при Європейському парламенті гордо заявив про зменшення потенціалу російської військової машини. Естонський прем'єр повідомив, що доходи країни-агресора впадуть на $2 млрд. «Як уже було зазначено в попередніх публікаціях, «стеля» приблизно на $10 більша, ніж ціна на російську нафту на FOB у новоросійську й приморську. До Європарламенту, здається, беруть лише гуманітаріїв, калькулятори відбирають прямо на вході», — констатує О. Гірко.

«Попри активну полеміку про необхідність урізати доходи москви, всі чудово розуміють наслідки справжнього ембарго — ніхто із західних політиків не хоче пояснювати електорату, що віялові відключення світла у передмісті Мюнхена лише для того, щоб продемонструвати підтримку Україні. Набагато цікавіше стане в лютому: ембарго на продукти переробки, особливо дизеля, вдарить по економіці сильніше, ніж сьогоднішній PR-хід», — зазначає експерт.

Європа примудрилася зменшити споживання природного газу на чверть! Німеччина урізала на 23%, Італія й Іспанія — на 20%. Голландці заощаджують понад 30%. Однак запаси скоротилися з 95% до 93%, оскільки все ж таки зима. TTF торгується у діапазоні €130-150/ МВт·год. Trafigura отримала кредит обсягом $3 млрд під гарантію ФРН. Deutsche Bank видає кошти на чотири роки, протягом яких Trafigura постачатиме газ у мережу, переважно німецьку.

«Як уже зазначалося, «дрів» цієї зими вистачить, оскільки постачання були. Але за рахунок чого (кого) буде заповнено газові сховища наступного опалювального сезону, залишається загадкою Атлантиди. А тим часом в Америці спостерігається спад інфляції, здешевшав бензин і курячі крильця. Адже газ свій. Ніжки Буша, крильця Байдена. Чиї ж будуть груди? І це добре, якщо груди...» — резюмує О.Гірко.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти