В начало

Держава щомісяця втрачає сотні мільйонів на електрокарах — експерт

Пільговий режим для електромобілів обходиться українському бюджету в сотні мільйонів гривень щомісяця — кошти, які могли б працювати на оборону. Про це пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн у своїй авторській колонці «Сова» чи E-tron?».

Насамперед експерт звертає увагу на митні втрати під час імпорту електрокарів. З 2018 року в Україні діють пільгові умови розмитнення, завдяки чому десятки тисяч електромобілів були завезені без сплати ПДВ, акцизу і ввізного мита.

«Audi E-tron, кажуть, коштує 80 тис. євро, а його «паливний» аналог – Q8, який до дрібниць такий же E-tron – коштує 100 тис. євро. Різниця – майже 900 тис. грн – податки, які держава з незрозумілого переляку пробачає цим прекрасним автомобілям, які типу бережуть природу і всіх нас», — наводить приклад Куюн.

На його погляд, такий підхід абсолютно недоречний в умовах війни, коли кожна гривня має працювати на оборону.

За підрахунками експерта, 155 тис. електромобілів, які сьогодні експлуатуються в Україні, щомісяця «економлять» для бюджету приблизно 310 млн грн — саме стільки держава недоотримує через те, що ці авто не споживають пальне, з якого сплачуються акциз і ПДВ.

«Тобто якби вони використовували 100 л пального на місяць, бюджет воюючої країни отримував би 310 млн грн щомісяця. І це без втрат при розмитненні 5 000 «електричок» щомісяця. Тільки завдяки «екологічності» ми втрачаємо щомісяця майже 5 000 «Сов» (нічних дронів)», — зауважив він.

Окрему критику від експерта отримали інші урядові ініціативи, такі як створення МЗНН і додавання біоетанолу в бензини.

«Створюємо стратегічний запас пального в той час, коли нафтобаза – першочергова ціль після військової? Який біоетанол у бензині? Кому це потрібно взагалі? Чому тисячі людей у галузі вимушені займатись цією дурницею, а споживачі — трястися, щоб нічого не сталося, й спустошувати колонки з А-98/100?», — пише він.

«Бракує слів, щоб достукатись, і розуміння того, що ще має статися, щоб держава нарешті спрямувала всі ресурси на оборону? Щоб припинила порожні «тилові» витрати й дурні програми під прикриттям євроінтеграції. Якщо ми впадемо, ніякої Європи з її електрокарами, запасами й біобензинами тут не буде, хіба це не зрозуміло?» — резюмував очільник «А-95».

Нагадаємо, до 1 січня 2026 року в Україні продовжують діяти митні пільги для електромобілів. Вони передбачають звільнення від сплати мита, податку на додану вартість (ПДВ) та збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації. Єдиним обов'язковим платежем є акцизний збір, який становить 1 євро за кожну кіловат-годину ємності акумулятора транспортного засобу.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти