В начало

«Бензинова» осінь: обсяги імпорту падають

У вересні паливні компанії імпортували 140,9 тис. т бензину — на 14% менше, ніж у серпні, і на 16% більше, ніж торік. Це стало наслідком насичення ринку після доволі результативних літніх місяців, що минули під знаком підвищеного попиту на імпорт.

Найбільшим постачальником бензину залишається ORLEN Lietuva: на частку заводу припало 43,8 тис. т (–8% до серпня). Автомобільні партії поступово відновлюють свою частку в цьому напрямку: 43% (19 тис. т) проти 31% (4,8 тис. т) у серпні. Водночас залізниця, навпаки, просіла на 24% — до 24,8 тис. т — після рекордного зростання місяцем раніше. Зі слів імпортерів, по технічним причинам ORLEN Lietuva трохи урізав заліничні партії пального. Amic, який у серпні подвоїв залізничні поставки (до 3,3 тис. т), у вересні розмитнив лише 0,9 тис. т, замістивши частину обсягів вагонами з Румунії. Крім того, скоротили обсяги ОККО (–34%) і WOG (–7%).

Материнська компанія ORLEN S.A. у вересні теж дещо збавила оберти, зменшивши експорт в Україну на 26% — до 25,9 тис. т. Найпомітніше впали закупівлі «Укрнафти» (майже на 80%), ОККО зменшила закупівлі на 12%.

Втратила й Румунія: вересневі обсяги були на 20% меншими (21,4 тис. т) через відсутність морських поставок з Rompetrol. Натомість OMV Petrom майже зберегла обсяги (21,3 тис. т; –5%), компенсувавши спад залізничних відвантажень автопартіями. На негативну динаміку вплинув WOG, який замість трьох поїздів у серпні привіз один. Зменшила імпорт і «Укрнафта», а «Мартін Трейд» та Amic поновили румунський напрямок і частково компенсували падіння.

Цікаво, що збереглися відчутні постачання з Греції: 17,6 тис. т проти серпневих 19,7 тис. т. Найбільшим тут став «Енерго Трейд Інвест», який дебютував на півдні в серпні, а у вересні потроїв відвантаження — до 6,2 тис. т. Компанія не виходить на гуртовий ринок півдня з пропозиціями, а ввозить ресурс для власних потреб і під конкретні замовлення.

«Д.Трейдінг» майже вп’ятеро наростив постачання з Hellenic Petroleum — до 4,9 тис. т.

На 65% — до скромних 1,6 тис. т — скоротилися відвантаження зі Словаччини. У липні дефіцит «реанімував» цей нетрадиційний напрям, а після подолання проблеми обсяги знову почали зменшуватися.

На відміну від більшості напрямків, Німеччина й Молдова збільшують постачання другий місяць поспіль. Імпорт із першої додав 29% (до 18,6 тис. т) завдяки зростанню на 82% відвантажень Unimot і на 22% — UPG із німецького PCK Schwedt. Unimot постачав ресурс для ОККО, БРСМ і «Унімот Україна». Водночас польський базис Unimot залишається малoактивним.

Імпорт із Молдови зріс на 9% — до 11 тис. т. У вересні країна була єдиним постачальником бензину А-92 (2,1 тис. т).

Після дефіциту

Незмінна трійка — ОККО, WOG і UPG — наростила частку в загальному імпорті з 53% до 55%, утім їхні сумарні обсяги знизилися на 10% — до 77,8 тис. т. Якщо постачання у перших двох зменшилися на 13% і 20% відповідно, то UPG наростила обсяги на 20% (до 13,9 тис. т), що, вочевидь, є наслідком запуску першої партії орендованих АЗС «Авіасу».

Відчутно зріс імпорт бензину у «БРСМ-Нафта» та «Авантажу» — на 56% і 53% відповідно (до 6,2 і 4,3 тис. т). Будь-які стрибки в БРСМ зазвичай сигналізують про нестачу власного виробництва. «Авантаж», вочевидь, переорієнтувався з закупівель на внутрішньому ринку на користь прямого імпорту.

Подолання літнього дефіциту вивело зі списку активних імпортерів «Атлантік 2020» (яку пов’язують з «Азарес») та «Анвітрейд». «Укрнафта» ввезла символічний обсяг, а «Люкс Країна» зберегла в портфелі автопоставки з Молдови, поставивши «море» на паузу.

Загалом у вересні кількість імпортерів бензину зменшилася на п’ять компаній — до 85, що трохи більше за середній показник від початку року.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти