О том, как компания «БРСМ-Нафта» получала фиктивные кредиты и организовала преступную схему отмывания денег с помощью кассовых чеков, а также о борьбе с контрабандой в морских портах Украины и о махинациях недобросовестных участников рынка, импортирующих компоненты моторных топлив, в интервью газете «Урядовий Кур'єр» рассказал первый заместитель главы Государственной фискальной службы Сергей Билан. OilNews публикует сокращенную версию интервью на языке оригинала.
Після пожежі на нафтобазі компанії «БРСМ-Нафта» було відкрито кримінальне провадження за фактом несплати податків. Чому це сталося тільки тепер? Раніше це підприємство у податківців не викликало жодних запитань?
С. Білан: Ще з березня цього року тривала податкова перевірка компанії «БРСМ-Нафта». Ми аналізували ризики, виявляли протиправні дії, відстежуючи всі складові ланцюжка, фіксували виявлені порушення. А 10 червня фіскальна служба відкрила кримінальне провадження через завдання державі збитків на суму 230 мільйонів гривень. Триває розслідування. Суд визначив міру запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту виконуючого обов’язки директора нафтобази «БРСМ-Нафта».
Чи вдасться стягнути ці кошти?
С. Білан: Це запитання до виконавчої служби. Наше завдання – зібрати доказову базу, довести провину і спрямувати справу до суду. Шукатимемо безпосереднього організатора злочинної схеми й усіх тих, хто втілював її у життя.
У чому полягала схема?
С. Білан: Не можу розповісти багато. Це й фіктивний кредит, й відмивання коштів через відому схему з касовими чеками.
Розкажіть, будь ласка, як вона працює.
С. Білан: Це схема, якою користуються деякі недобросовісні мережі АЗС. Касові чеки, які залишають покупці, збирають, потім використовують для формування фіктивного кредиту. Тобто продають частину бензину за готівку, а звітують, використовуючи чеки.
У межах спецоперації «Нафтопродукт-2015» податкова міліція відстежує та виявляє й інші злочини на ринку нафтопродуктів. Коли бачимо, що на заправках велика кількість пального незрозуміло звідки з’являється і куди дівається, намагаються подавати дуті цифри з відшкодування ПДВ, розуміємо, що такі схеми потрібно ламати.
Під час спецоперації за результатами проведених слідчих дій в Очакові затримано вже 4 судна з незаконно ввезеними нафтопродуктами. Пальне незаконно переміщували без сплати акцизного збору і реалізовували через мережу АЗС в Одеській і Миколаївській областях, а також за готівку деяких автотранспортних компаній.
Схема контрабандних поставок через морські порти така: в нейтральні води заходить танкер з вантажем нафтопродуктів. До нього підходять баржі, куди перевантажують вантаж, а на причалі їх уже очікують автоцистерни.
Ще одна поширена схема – ввезення пального під виглядом так званого КМПА (компонента моторного палива альтернативного). У цих випадках до бюджету не платять ні акцизу, ні інших платежів. Ось тільки потім він раптово перетворюється на бензин і надходить у продаж.
У межах спецоперації «Нафтопродукт-2015» ми активно протидіємо свавіллю на цьому ринку. Адже крім несплати акцизних зборів і платежів до бюджету, контрабандне пальне, яке реалізують на заправках, може призвести до поломки двигунів автомобілів громадян. У нас є численні звернення щодо цього: претензії до різних мереж заправок із приводу того, що заливають неякісне пальне, автомобілі псуються.
Хто організатор таких схем?
С. Білан: Це дуже великі гроші, тому тих, кому вигідні ці схеми, вистачає. Це власники і великих мереж, і дрібних заправок.
Довго триватиме спецоперація?
С. Білан: Вона безстрокова, тож доки наведемо порядок. Ми не заважаємо працювати легальному бізнесу, з’являємося тільки там, де є для цього вагомі підстави. Підприємців, які чесно сплачують податки, ми у жодному разі не чіпаємо. Навпаки, працюємо для їхньої користі, ліквідуючи демпінгові ціни контрабандистів, вилучаючи неякісне пальне. Зрештою, наше завдання – перевести всіх у правове поле.
Якого рівня людей притягуватимуть до відповідальності?
С. Білан: Починаючи від власників кількох заправок і закінчуючи топ-менеджерами фінансово-промислових груп. Ми відстежуємо весь ланцюжок, аж до замовника тієї чи іншої послуги на тіньовому ринку. І не тільки у ситуаціях з нафтопродуктами.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти