У початок
Знову в строю: ГНС «Спартак» розпочинає з чистого аркуша

Знову в строю: ГНС «Спартак» розпочинає з чистого аркуша

Також є російською мовою

- Артем Куюн

В Україні важко знайти більш відому ГНС, ніж «Спартак», вона ж Макарівська ГНС. Також важко буде знайти трейдера зі столичного регіону, який жодного разу не користувався її послугами. Після майже річного простою у березні 2021 р. станція знову почала приймати газ. Новий менеджмент зізнається, що повернути обсяги на ГНС виявилося справою непростою.

Утім, старанна робота вже дала змогу заякорити кількох великих клієнтів і побудувати плани на перекроювання ринку послуг зі зберігання скрапленого газу як столичного, так і сусідніх регіонів. Чим живе і як виглядає «Спартак» після обновлення, дізнавався кореспондент enkorr.

Культове місце

«Кримок», «Макарів», «Стартак», «Буян». Усі ці назви в галузевому жаргоні відносяться лише до однієї ГНС. Здана в експлуатацію 2005 р., коли ринок автогазу в Україні тільки зароджувався, станція «Спартак» стала однією з перших комерційних ГНС. Успішних ГНС! У кращі часи «тисячник» пропускав через себе по 15-17 тис. т газу на місяць. Але часи, як відомо, змінюються, і з початку 2018 р. над «Спартаком» почали згущуватися хмари. Розкол у родині Чиричів досяг критичного масштабу, а незадоволених клієнтів ставало все більше. Апогеєм став скандал зі зникненням чималого залишку «Сокара». З квітня 2020 р. роботу «Спартака» було заблоковано в рамках стягнення боргу з власників ГНС, яка опинилася у заставі «Укргазбанку».

У серпні 2020 р. у «Спартака» з'явився новий власник: сховище разом з іншим заставним майном перейшло в актив компанії, за якою стоять Андрій Кисельов і Олексій Костяк. Нові власники розуміли, що їм доведеться докласти титанічних зусиль для очищення карми і створення позитивного іміджу цього культового місця.

Почати спочатку

По-перше, було проведено повний технічний і юридичний аудит спадщини. Ревізія виявила безліч недоліків, на виправлення яких пішло понад півроку. Довелося переоформити всю технічну документацію й отримати необхідні дозволи на роботу в усіх контролюючих органах, зокрема й ліцензію на виробництво (змішування). Станція перейшла до нового власника в убогому технічному стані. Довелося провести ревізію парку, відновити, де можна, старе компресорне обладнання і запустити нове, встановити сучасні витратоміри, відновити протипожежну систему і т. д.. «Найважчим і найбільш трудомістким був огляд підземного ємностного парку. Розкривали, перевіряли й чистили кожну з 20 стокубових ємностей», – каже головний інженер справжній аксакал «Спартака» Олег Рогоцький.

По-друге, серйозні зміни торкнулися залізничної логістики. Відновлено і відремонтовано під'їзні шляхи, а на зміну звичній станції «Спартак» прийшла перезапущена станція «Буян». Її мінімальна віддаленість від ГНС раз і назавжди розв'язала проблему неадекватно високого тарифу на подачу-прибирання вагонів. До речі, власний локомотив також пройшов капітальний технічний і естетичний ремонт і вже готовий розпихати цистерни зі спритністю молодого.

Прагнучи до більш високого рівня послуг, менеджмент продовжує модернізацію станції. Серед поточних етапів інвестпрограми – будівництво лабораторії, розширення парку зберігання, нарощування потужностей компресорної групи, а також створення комфортних умов для відпочинку водіїв газовозів.

Робота на імідж

У березні 2021-го пішли перші після перерви вагони. Повернення «Спартака» на ринку сприйняли позитивно, адже й місце всім давно знайоме, і конкуренція за обсяги між різними ГНС завжди на користь трейдерам. Одним із чинників, які гальмують потенційних ресурсотримачів, стала наявність на ГНС кількох центрів впливу.

Утім, уже в липні в складі учасників відбулися зміни: відомий трейдер LatChem в особі не менш відомого Євгена Данішевського змінив Олексія Костяка в складі акціонерів на правах міноритарія. У результаті операційне управління станцією залишилося за менеджментом Андрія Кисельова, відомого ринку за роботою трейдера «Єврогазгруп».

«Сьогодні ухвалення будь-яких управлінських рішень централізовано, що дає нам змогу управляти ГНС максимально ефективно. Ми розуміємо, що попереду у нас ще дуже багато роботи, і ми готові проявити максимальну гнучкість у вибудовуванні відносин з кожним клієнтом», – каже керуючий партнер Олександр Шубенков. Він не приховує, що процес формування стійкої клієнтської бази кропіткий і складний, пов'язуючи це не в останню чергу з поганою кармою об'єкта: «Негативних спогадів про цю перевалки у трейдерів справді багато, проте їх природа – цілком у роботі попередніх власників, а не в самому об'єкті».

З одного боку, на Київщині останнім часом відкрилась низка нових об'єктів, і на тлі скорочення постачань залізничним транспортом введення нових потужностей для зберігання починає випереджати попит. З іншого боку, для правобережжя столичного регіону вибір не такий і великий: Бородянка, Васильків і «Спартак». Ці ж станції зараз активно задіяні в постачанні сусідніх областей на захід від Києва.

За словами Шубенкова, виходити в трейдинг зі «Спартака» акціонери не планують. «Усі зусилля зараз зосереджено на наданні клієнтам найбільш якісних послуг зберігання. Як показує досвід власників інших ГНС, поєднання різних видів діяльності загрожує поганими наслідками як для зберігання, так і для зберігачів», – зазначає менеджер.

А зберігати й перевалювати є що: в липні на «Спартаку» перевалювалися «Сокар», «Алпен Трейд», WOG, Mango й інші трейдери. Та цього мало, вважають нові власники, в їхніх планах – ще кілька великих якірних клієнтів і, як наслідок, вихід на 5-6 тис. т перевалки на місяць.

 

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти