Спецпроєкт
Окрему сторінку в діяльності компанії Shell займає історія створення логотипу бренду. Його еволюція тривала і є символом становлення й розвитку компанії.
Жовто-червоний логотип Shell є одним із найбільш впізнаваних у світі, однак насправді перша його версія була чорно-білою. Можливо, поєднання жовтого й червоного кольорів пов’язане з експортною діяльністю компанії, оскільки саме ця колірна гама здавна використовуються в морській сигналізації.
«Народженням» бренду можна вважати кінець ХІХ століття. На той час компанія Shell уже займалася транспортуванням нафти з Далекого Сходу, однак у неї був потужний конкурент – американська компанія Standard Oil. Цікаво, що Standard Oil фарбувала свої ємності для транспортування в блакитний колір. Щоб вигідно вирізнитися на її тлі, Shell вибрала інший — насичено-червоний. Саме він на довгі роки став упізнаваним брендом підприємства.
Уперше ж назва Shell (з англ. мушля) як торгова марка нафтопродуктів з’явилася 1891-го, а за кілька років, 1897-го, коли було засновано транспортно-торгову компанію Shell, отримала статус офіційної.
Але чому «мушля»? Річ у тому, що ще 1833 року підприємець Маркус Семюел, який займався антикваріатом, вирішив доставляти у Велику Британію з Далекого Сходу мушлі, які користувалися неабиякою популярністю в дизайні й облаштуванні лондонських інтер’єрів. Саме таке розширення бізнесу й дало початок найпотужнішій енергетичній компанії світу. Тож двоє синів Семюела згодом і взяли за основу логотипу «предмет», який дав поштовх до започаткування нафтогазового бізнесу із далеких 1800-х років.
Спочатку в логотипі було зображено в чорно-білих тонах мушлю мідії: цей бренд і зареєстровано 1900 року. І лише 1904-го зображення мідії замінили на черепашку морського гребінця.
Є думка, що поєднання насичених жовтого й червоного кольорів відбиває символіку Королівських штандартів Шотландії. Також існує версія, що мушля морського гребінця замість мідії в бренді компанії була запропонована іспанським компаньйоном братів Семюелів, на гербі якого й було три таких мушлі! Є також версії, що червоно-жовтий колір свідчить про тісні зв’язки компанії з Іспанією.
З роками дизайн логотипу зазнавав різноманітних модифікацій. Змінювалася насиченість кольорів, розміщення тексту. А з розвитком поліграфічних технологій дизайн набув більш компактної форми, що дало змогу наносити його й на бензоколонки, упаковку тощо.
І лише 1971 року було створено остаточний варіант форми логотипу — той, який ми бачимо нині. А стилізував його один із найвідоміших промислових дизайнерів світу Раймонд Лоуї, в «арсеналі» якого — дизайни літаків, паровозів, суден, автомобілів. Художник використав неймовірні геометричні пропорції, які заклав у рисунок логотипу, також спеціально для цього логотипу розробив відповідний шрифт.
Насичена, упізнавана сьогодні по всьому світу гармонія кольорів була остаточно підібрана у 1990-х роках.
Варто зазначити, що 2015 року композитор Том Хоу також створив і звуковий логотип – «Мелодію Shell».
Фото: Сергій Мотрій
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти