У початок

Закриття НПЗ у Великій Британії збільшить потребу в імпорті ДП на чверть

Згідно з аналізом Bloomberg, закриття нафтопереробних заводів (НПЗ) може збільшити залежність Великої Британії від імпорту середніх дистилятів, таких як дизельне й реактивне пальне, більш ніж на 25%. Це зробить постачання палива в регіоні більш вразливим до зовнішніх факторів, таких як коливання цін і геополітичні ризики.

Потужності з перероблення нафти у Великій Британії можуть скоротитися майже на 22% до кінця 2025 року, причому один великий НПЗ уже не працює, а інший потенційно може зіткнутися з такою ж долею.

Станом на квітень Petroineos припинила перероблення сирої нафти на своєму заводі у Грейнджмуті (Шотландія) потужністю 150 тис. барелів на день (б/д). Два місяці потому НПЗ Lindsey в Іммінгемі потужністю 113 тис. б/д, що належить Prax Group, отримав наказ про ліквідацію, що потенційно може призвести до остаточного закриття.

У регіоні може залишитися чотири заводи сукупною потужністю 960 тис. б/д, якщо останній закриється назавжди цього року – на 29% менше, ніж десять років тому.

Внутрішнє виробництво зараз може задовольнити лише приблизно половину споживання середніх дистилятів у Великій Британії. За оцінками BNEF, закриття заводів у Грейнджмуті й Ліндсі може знизити цю частку до 42%, що збільшить дефіцит середніх дистилятів — дефіцит виробництва у Великій Британії відносно попиту — більш ніж на 25%.

Загалом це приблизно означає додатковий імпорт 105 тис. б/д реактивного й дизельного пального, або приблизно $3,9 млрд на рік. Підвищена залежність від іноземної продукції може зробити регіон більш вразливим до волатильності міжнародного ринку, такої як перебої в ланцюжку постачання й геополітичні ризики.

НПЗ у Великій Британії стикаються з тиском через високі експлуатаційні витрати через старіючу інфраструктуру й підвищені ціни на енергоносії, а також дедалі суворіше екологічне законодавство.

Повідомляється, що 2024 року завод у Грейнджмуті зазнавав близько $500 тис. на день збитків, тоді як діяльність заводу в Ліндсі призвела до збитків обсягом близько 75 млн фунтів стерлінгів у період з 2021 року – його придбання у TotalEnergies – до лютого 2024 року, згідно із заявами уряду Великої Британії.

У довгостроковій перспективі виробникам палива в регіоні також може бути складніше конкурувати з імпортом з нових і дешевших заводів у країнах, що розвиваються, таких як нігерійський НПЗ «Данготе» потужністю 650 тис. б/д й кувейтський НПЗ «Аль-Зур» потужністю 615 тис. б/д.

BNEF очікує, що зростання номінальних потужностей у світі перевищить 2 млн б/д між 2025 і 2027 роками, 90% з яких будуть розташовані на схід від Суецького каналу.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти