Споживачі можуть очікувати, що ціни на пальне на заправках залишаться високими наступного року через перебої з постачанням російської нафти і через те, що нафтопереробні заводи намагаються задовольнити попит, який відновлюється після пандемії. Про це повідомила консалтингова компанія Wood Mackenzie (WoodMac), передає Reuters.
За даними групи, тиск на ціни має послабшати у другій половині наступного року, коли очікується запуск кількох нових великих нафтопереробних заводів, зокрема на Близькому Сході.
Зі слів аналітика Wood Mackenzie Алана Гелдера, зараз рекордні ціни на бензин і дизельне пальне в США, Європі й інших країнах знизили світовий попит на нафту приблизно на 1 мільйон барелів на добу (б/д), що становить приблизно 1% світового попиту.
«Система виглядає дуже-дуже напруженою, поки не з'явиться невеликий запас нових (переробних) потужностей», — сказав Гелдер агентству Reuters.
З його слів, прибуток, який нафтопереробні заводи отримують від переробки сирої нафти, наразі перебуває на рекордно високому рівні, близько $30 за барель.
«Західні санкції проти російської нафти після вторгнення рф в Україну в лютому призвели до зниження видобутку російської нафти й обсягів нафтопереробки і серйозно порушили потоки нафти у всьому світі, що призвело до зростання цін на нафту», — каже він.
Консультант очікує, що наступного року ціни на нафту в середньому становитимуть близько $100 за барель порівняно зі $110 цього року. Орієнтовні ціни на нафту марки Brent зараз перебувають на рівні близько $120 за барель.
Очікується, що наступного року середня маржа нафтопереробки перевищить середній п'ятирічний діапазон, хоч і не так, як 2022 року.
Гелдер сказав, що нафтопереробний сектор працює на максимумі, де це можливо, і приділяє першорядну увагу дизельному пальному, але пропозиція залишається недостатньою для задоволення попиту, оскільки економіка продовжує відновлюватися після пандемії COVID-19.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти