У початок

Європа замістила ДП з рф його імпортом із Саудівської Аравії, Китаю й Індії

Країни Північно-Західної Європи замінили обсяги дизпального, яке раніше постачалося з росії, за рахунок збільшення імпорту з Саудівської Аравії, Індії, Китаю й Південної Кореї. Про це з посиланням на Управління енергетичної інформації Міненерго США (EIA) повідомляє «Інтерфакс-Україна».

За оцінкою відомства, після набуття чинності санкціями проти російських нафтопродуктів, яке відбулося 5 лютого, імпорт дизпального з рф морем скоротився з 53% до 2%. На тлі цього суттєво зросли постачання з інших регіонів, особливо з Близького Сходу й Азії.

Найбільший ріст імпорту ДП до Північно-Західної Європи відбувся з Саудівської Аравії: постачання у лютому з королівства склали 202 тис. б/д, тоді як у період із жовтня 2021-го до вересня 2022-го вони становили в середньому 68 тис. б/р. Індія також збільшила експорт дизпального: зі 110 тис. б/д у середньому за аналогічний період до 161 тис. б/д у лютому 2023-го.

Аналітики EIA зазначають, що постачання ДП також наростили Китай і Південна Корея, які раніше не були регулярними експортерами цього палива в Європу. У лютому обсяг їхніх постачань становив 119 тис. б/д і 45 тис. б/д відповідно.

Імпорт із США збільшився до 107 тис. б/д, тоді як із жовтня 2021-го по вересень 2022-го він становив у середньому 43 тис. б/д.

«Втрата Європою росії як великого постачальника дизельного пального означає, що їй доведеться імпортувати це паливо з більш віддалених регіонів. Невизначена динаміка попиту і пропозиції, а також нові обставини, пов'язані з імпортом ДП у Європу (його імпорт із більш далеких відстаней), можуть призвести до волатильності цін, оскільки ринки повністю пристосовуються до нової динаміки», – йдеться у повідомленні.

При цьому в EIA зазначають, що ціни на дизпальне в Північно-Західній Європі на кінець лютого були нижчими, ніж до початку спровокованої росією повномасштабної війни в Україні: $2,65/галон проти $3,29/галон. У відомстві зазначають, що таку динаміку нині зумовлено теплою погодою, зниженням цін на природний газ, а також проблемами економіки.

Як повідомлялося, 5 грудня 2022 року набула чинності заборона Євросоюзу й країн G7 на купівлю російської нафти, з 5 лютого 2023 року – ембарго на імпорт нафтопродуктів. Крім того, в аналогічні терміни почала діяти заборона на морські перевезення російських нафти і нафтопродуктів, якщо вони продаються вище за встановлену «стелю» цін. Для нафти її поки що встановлено на рівні $60/бар., для нафтопродуктів – на рівні $100/бар. (для дизпального і бензинів) і $45/бар. – для продукції з низькою доданою вартістю (мазуту, нафти).

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти