Нещодавня хвиля атак українських дронів на російські нафтопереробні заводи (НПЗ) й експортні об'єкти може збільшити прибутковість перероблення на світовому рівні, особливо в США, саме тоді, коли піковий літній сезон попиту згасає.
За розрахунками Reuters, українські атаки зупинили роботу об'єктів, що становлять щонайменше 17% російських нафтопереробних потужностей, або 1,1 млн барелів на день (б/д). Інші цільові об'єкти інфраструктури включають експортний нафтовий термінал «усть-луга» в Балтійському морі й трубопровід «дружба», який постачає нафту до білорусі, Словаччини й Угорщини.
Ці удари знаменують собою значну ескалацію трирічної повномасштабної війни, розв'язаної росією, причому Київ тепер безпосередньо цілиться в найбільше джерело доходів кремля, тоді як президент США Дональд Трамп прагне досягти угоди про припинення вогню.
Удари України по енергетичній інфраструктурі росії вже мають значний вплив на другого за величиною експортера сирої нафти у світі, зокрема на його нафтопереробну промисловість.
Зменшення внутрішніх потужностей з перероблення нафти спонукало росію збільшити експорт сирої нафти із західних портів у серпні на 200 тис. б/д, або на 11%, повідомляє Reuters, оскільки зменшення внутрішніх потужностей з перероблення нафти означає, що збільшення обсягів доступне для експорту.
Удари також спричинили дефіцит бензину в деяких частинах росії, навіть після того, як москва 28 липня запровадила заборону на експорт бензину для виробників нафти, щоб запобігти падінню постачання під час пікового літнього попиту.
Проблему не буде розв'язано найближчим часом. Ремонтні роботи на пошкоджених НПЗ можуть тривати тижні або довше, що обмежить постачання палива всередині країни й за кордоном у той час, коли багато світових НПЗ переходять на сезонне технічне обслуговування перед зимою.
Дані LSEG показують, що європейська маржа перероблення дизельного пального становить $23,5 за барель, що приблизно на 40% вище, ніж у той самий час минулого року.
Але зниження експорту російського дизельного пального може чинити тиск на зниження світових постачань, що ще більше підвищить маржу перероблення, особливо для НПЗ узбережжя Мексиканської затоки в США, які експортують більшу частину своєї продукції.
Згідно з даними аналітичної компанії Kpler, експорт російського морського дизельного пального знизився в серпні до 744 тис. б/д з 828 тис. б/д у липні. Це лише трохи менше, ніж торішній експорт у 750 тис. б/д у серпні, але українські страйки означають, що обсяги, ймовірно, залишаться низькими.
Відображаючи очікування щодо скорочення постачання, шестимісячний форвардний спред за контрактом на дизельне пальне ICE з 18 серпня зріс більш ніж удвічі, до приблизно $50 за тонну, свідчать дані LSEG.
7 вересня Трамп заявив, що готовий перейти до другого етапу санкцій проти москви, пропонуючи дедалі агресивнішу позицію. Санкції може бути спрямовано на закупівлю Бразилією російського дизельного пального, що може ще більше порушити світові постачання.
Хоча останні пошкодження російської енергетичної інфраструктури, ймовірно, ускладнять перспективи постачання нафтопродуктів, вони можуть дати поштовх НПЗ поза межами росії, особливо тим, що розташовані у Сполучених Штатах.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти