У початок

У січні постачання джету злетіли вдвічі

Також є російською мовою

У січні 2022 року в Україну було імпортовано 12,3 тис. тонн авіаційного палива, що майже вдвічі більше, ніж за аналогічний період торік (6,9 тис. т). Про це enkorr повідомили в Консалтинговій групі «А-95».

Дембельським акордом для Литви виявилося постачання 5,4 тис. т гасу. Це на 83% більше за показник січня-2021. З них 2,9 тис. т було постачено на адресу компанії «Амік Україна», по 600 т – для «ОККО» і «Глуско Україна» й 400 т – для «Авіа Ойл».

Як відомо, 7 лютого набула чинності заборона білоруської влади на залізничний транзит литовських нафтопродуктів в Україну, зокрема й авіапального, на яке торік припало 16% усього українського ринку авіагасу, або 57 тис. т.

Трейдери вже розпочали пошуки нових шляхів постачання. У «Глуско Україна» повідомили, що дивляться на відновлення імпорту морем, а також через балтійські країни.

«Ми на стадії перемовин, і наразі немає жодних остаточних підтверджень. Вивчаємо варіанти постачання, митницю, характеристики пального тощо», — повідомив директор департаменту авіабізнесу «Глуско Україна» Віталій Іванько.

Один із учасників ринку, який побажав залишитися невідомим, зазначив, що литовський виробник пального не зміг запропонувати альтернативних варіантів вирішення питання. «Вони (литовці – ek) нам сказали: нам дуже шкода, але вибиратися з цієї ситуації вам треба самотужки», — каже джерело.

За наявними даними, на відміну від бензину й дизпального, «Орлен» не пропонуватиме джет із постачанням через Польщу.

За словами трейдерів, уже було звернення до БНК, але, як з'ясувалося, ексклюзивні права на продаж належать «Сокару».

«Білоруси кажуть, що за гасом для України треба звертатися до компанії «Сокар Україна». Їхня позиція поки невідома», – розповів співрозмовник enkorr.

Він також зазначив, що його компанія опрацьовувала питання постачання польського авіапального, але воно виявилося значно дорожчим.

«Польський ресурс суттєво дорожчий за литовський – на близько $50/т. Залишається варіант – морем. Але морем треба приєднуватися до когось із великих гравців, оскільки ми такої логістики не потягнемо», — нарікає співрозмовник.

В «А-95» також повідомили, що за підсумком минулого місяця постачання авіапального з Білорусі зросло в 9 разів — до 5,1 тис. т. Весь цей обсяг отримала компанія «Сокар Україна». При цьому морські постачання скоротилися майже вдвічі – до 1,8 тис. т.

Не виключено, що покрити дефіцит, що утворився, зможе «Укртатнафта», яка планує наростити переробку нафти в 2022 році.

Нагадаємо, баланс українського ринку (імпорт і внутрішнє виробництво) авіаційного пального за підсумком 2021 р. виріс на 35% щодо 2020-го й склав 365 тис. т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти