У початок

В умовах профіциту газу балтійські трейдери переходять у рішучий наступ на український ринок

У середині лютого на українському ринку зберігається профіцит скрапленого газу, через це компанії скорочують обсяги закупівель. За даними enkorr, 1-12 лютого українські імпортери розмитнили 28,4 тис. тонн СВГ, це на 15% менше, ніж за той самий період січня.

Постачання зменшуються другий місяць поспіль. У лютому спостерігається збільшення частки автомобільного імпорту продукту з балтійських базисів. Водночас обсяги закупівель залізницею впали через високі ціни. У вагонах до України відвантажується переважно європейський і американський газ, який зараз не може конкурувати з дешевим продуктом з балтійських і східнопольських терміналів.

«Зараз ми можемо запропонувати залізничні партії ПБТ за $970-990/т на умовах DAP Ізов. Якщо ціновий тренд у північно-західній Європі не зміниться, обсяги з постачанням у березні здешевшають», — каже польський трейдер, що реалізує газ європейського походження.

Польські трейдери зазначають, що компанії зазнають збитків, якщо реалізують газ європейського виробництва, але фінансові втрати частково вдається компенсувати за рахунок продажу більш дешевого російського продукту. Схоже, що до таких заходів вдаються й українські трейдери. Кілька компаній повідомило еnkorr, що вони зараз зберігають обсяги, придбані ще у грудні, їхня собівартість становить $900-950/т. Через це компанії зацікавлені у закупівлях дешевого автомобільного ресурсу, щоб зменшити втрати. За таких умов російська газова експансія отримує поживний грунт для розвитку. З огляду на те, що каналів збуту не стає більше, російські виробники і надалі намагатимуться тримати свою частку на ринку країн Балтії й Польщі за рахунок дешевого продукту. Проте великий інформаційний тиск, що чинять європейські й українські ЗМІ на польські компанії, може призвести до зміни структури постачань газу на український ринок — російський продукт поляки споживатимуть самостійно, а до України збільшаться продажі европейських і американських молекул.

Цього тижня ціни на автомобільні партії скрапленого газу на основних напрямках постачань не зазнали суттєвих змін. Учасники ринку повідомляють про незначне здорожчання продукту на окремих балтійських базисах, але на середню вартість це не вплинуло. За даними еnkorr, ціни на автомобільні партії ПБТ на польських терміналах з урахуванням витрат на транспортування до українського кордону складають $619-667/т. Зі слів учасників ринку, на білорусько-польському кордоні перебуває велика кількість газових цистерн, які чекають на розвантаження. Проте обсяги залізничних постачань продукту з росії у Польщу протягом січня зменшились приблизно на 20%. З латвійських і литовських ГНС газ відвантажувався за $630-710/т.

У Румунії також спостерігається профіцит скрапленого газу. Раніше enkorr повідомляв, що ціни на автомобільні партії продукту у Галаці мають зрости з 10 лютого щонайменше до $850/т. Але здорожчання не відбулося. Хоча Румунія останні кілька місяців не споживає російського газу, ситуація у сусідніх країнах впливає на діяльність тамтешніх трейдерів. «Нереальні ціни в Польщі спотворюють ринок. Неросійський продукт не може конкурувати з російським. І всі це знають, але гроші важливіші», — зазначає представник румунської компанії. Співрозмовник додає, що деякі продажі доводиться здійснювати зі збитками, через це у румунської митниці виникають питання до таких операцій. У середині лютого автомобільні партії ПБТ у Галаці пропонуються за $760-790/т, що порівняно з польськими й латвійськими пропозиціями значно дорожче.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти