У початок

В «Укрзалізниці» чергова криза з пальним

Також є російською мовою

АТ «Українська залізниця» забезпечене дизельним паливом на чотири доби, йдеться в повідомленні прес-служби компанії.

«Укрзалізниця» має два контракти на постачання 10 тис. т дизельного пального. Водночас через відмову постачальників відвантажувати пальне за договорами компанія має запас дизельного пального на 4 доби», – йдеться в повідомленні.

Тим часом, у компанії відзначили, що нині проводиться робота із налагодження стабільної роботи залізничного транспорту.

«Укрзалізниця» контролює ситуацію і має чіткий план заходів для забезпечення необхідного обсягу палива найближчим часом», – йдеться в повідомленні.

Як повідомляв enkorr, 23 березня філія «Центр забезпечення виробництва» «Укрзалізниці» підписала з компанією «Альянс Енерго Трейд» один контракт, який передбачав постачання 8 279 т ДП за 23 718 грн/т. При цьому середня ринкова ціна ресурсу в цей день, за даними Консалтингової групи «А-95», становила 25 830 грн/т. За інформацією enkorr, компанія вже виконала відвантаження за договором.

Крім того, за результатами ще трьох березневих тендерів 24 877 т ресурсу повинна була постачити компанія «Торум» (входить в орбіту «Трейд Коммодіті») за 23 400 грн/т. Утім, компанія відмовилася підписувати контракти, і переможцем автоматично було визнано компанію «Альянс Енерго Трейд», яка запропонувала найменшу ціну на торгах після «Торума» – за 25 830 грн/т.

Тим часом, на сьогоднішній день компанія так і не підписала цих контрактів.

Крім того, чинний контракт із «Укрзалізницею» має компанія «Анвітрейд».

Як повідомили enkorr учасники ринку, головною причиною ситуації із забезпеченням пальним, що загострилася, є політика менеджменту Центру забезпечення виробництвом, який не може виробити зрозумілі й прогнозовані правила відвантажень ресурсу, а також відмовляється вдосконалити тендерні процедури.

«Через процедури проведення тендера цінові пропозиції учасників останнього тендера з моменту їх подачі й на момент аукціону стартова надбавка за замовчуванням (яка і є предметом торгу) знизилася на $20/т. Постачати сьогодні з націнкою $30/т до південного котирування ніхто не хоче», – сказав один із учасників останнього конкурсу. За його словами, саме це стало причиною відмови «Торума», який переміг у тих торгах. Він також каже, що крім цін є також проблематика наявності ресурсу.

«Ми й інші компанії пропонували Валієву (Тимур Валієв, глава ЦЗВ – прим. еnkorr) вивантажитися в березні, коли був надлишок ресурсу. Але тоді була відмова. Сьогодні, коли з ресурсом незрозуміла ситуація, вони обривають телефони. Нам незрозуміла це поведінка», – каже інший контрагент УЗ.

Нагадаємо, на початку квітня «Укрзалізниця» уклала рамкову угоду на постачання 206 тис. т дизпального в 2021 р. з 12 трейдерами. Основний пул постачальників складається з компаній, які підписали рамкову угоду з залізницею ще торік. Це зокрема ОККО, «Анвітрейд», «Торум», «Сокар Україна», «Газтрім», «Глуско Україна», «Альянс Енерго Трейд», «Ойл Трейд 2018», «Лівайн Торг», Південна паливо-експедиційна компанія, «Мартін Трейд» і «Вог Трейд Ресурс».

У 2020 році завдяки впровадженню рамкових контрактів конкуренція на торгах залізниці різко зросла, що призвело до зниження розрахункової маржі: якщо в 2019 році вона становила $60-70/т, то на останніх торгах 2020 року впала до $30/т. Тим часом до правил торгів так і не було інтегровано систему автоматичного і заздалегідь затвердженого графіка відвантаження ресурсу, що могло б мінімізувати проблеми з наявністю продукту.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти