У початок

В Польщі дорожчає морський газ, у Румунії заговорили про дефіцит

В середині липня на основних напрямках постачання скрапленого газу попит з боку українських компаній залишається низьким через значні запаси продукту, сформовані у червні. Учасники ринку повідомляють про появу ознак дефіциту газу в Румунії, тоді як у Польщі трейдери стикаються з проблемами реалізації.

В першій половині липня обсяги закупівлі імпортного скрапленого газу очікувано зменшилися. Згідно з даними enkorr, за 16 днів українські компанії розмитнили 33,9 тис. т продукту, це на 32% менше порівняно з аналогічним періодом червня. В умовах зменшеного попиту на імпортний ресурс загострюється конкуренція між газовими трейдерами й перевізниками, які теж не проти підзаробити на продажах газу. «В червні перевізники заробляли на транспортному тарифі, але в липні, коли попит на машини впав, вони возять газ самостійно й намагаються конкурувати з нами за рахунок нижчої вартості доставки», — каже один із київських трейдерів.

Цього тижня угоди з придбання автомобільних партій ПБТ зі східних терміналів Польщі укладалися в межах $617-655/т з урахуванням вартості доставки до українського кордону, це на $15-21/т більше порівняно з початком місяця. Подорожчання зумовлене зростанням курсу євро й підвищенням котирувань СВГ у Північному морі. Протягом першої половини липня котирування пропану CIF ARA зросли на $40/т — до $457/т.

Водночас підвищення обмежується профіцитом газу, що відчувається у Польщі. «Коли тобі з пропозицією купити газ телефонує польська компанія, з якою не спілкувались кілька місяців, це вказує на те, що продукту в Польщі багато», — розповідає представник української компанії. «В Польщі зараз багато дешевого російського газу низької якості, тоді як якісний ресурс із Заходу дорожчає разом із котируваннями. Попит на внутрішньому ринку слабкий через відсутність споживання на опалення в домогосподарствах і сезон відпусток. Автогаз добре продається в туристичних місцях і на автомагістралях, але гірше у великих містах», — констатують у Gaspol. За даними торговців, вартість залізничних партій ПБТ на білорусько-польському кордоні зменшилася з $467/т до $451/т.

Автомобільні партії ПБТ із балтійських терміналів у середині липня подешевшали на $35-64/т — до $618-682/т. Основні обсяги відвантажуються з литовських ГНС, але невеликі партії із сертифікатами Orlen також пропонує Latvijas Propana Gaze з терміналу в Ризі.

Тим часом в Румунії споживання газу зростає, повідомили enkorr учасники ринку. Проте ціни поки що залишаються стабільними. Автомобільні партії ПБТ із терміналу в Галаці пропонуються по $600-635/т. Суміш із терміналів у Плоєшті і Негоєшті продається в діапазоні $560-565/т на умовах EXW. Найдешевший продукт зараз продає Interport S.A. — в Мідії компанія пропонує автомобільні партії ПБТ по $530/т.

Учасники ринку повідомляють про зростання дисбалансу попиту й пропозиції газу в Румунії. «В країні спостерігається підвищений попит, до кінця липня на ринку буде дефіцит», — вважають у Bulmarket. «Нестача газу відчувалася ще на початку місяця. У нашої компанії наразі проданий весь обсяг продукту на липень», — погоджуються з болгарськими колегами в OMV Petrom. В компанії додають, що інші румунські НПЗ, Petromidia і Petrotel, також не пропонують продукт через технічні проблеми на виробництвах. Невизначеності ринковій ситуації також додає припинення у будь-який момент постачань газу в Мідію з російських портів. На початку тижня кримський міст був вкотре обстріляний. Учасники ринку припускають, що навігація в акваторії мосту може бути обмежена з міркувань безпеки.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти