У початок

В Аргентині паливна криза, оскільки на імпорт в країні не вистачає валюти

Водії в Аргентині стикаються з довгими чергами на заправках і повністю закритими заправними станціями, оскільки державний дефіцит доларів зупиняє кораблі в морі, які очікують імпорту пального. Про це повідомляє Bloomberg.

Сцени, що нагадують Венесуелу останніх років, нещодавно спливли по всій Аргентині з автомобілями навколо кварталу, які намагалися заправитися на станціях. Хорхе Ферро, 42-річний консультант із Буенос-Айреса, намагався заправити бак своєї автівки на заправці Axion у багатому районі Реколета, але обслуговуючий персонал сказав йому, що бензин марки «супер» закінчився і вони можуть запропонувати лише бензин «преміум».

«Коли я сказав їм, що збираюся поїхати на іншу станцію, він сказав мені, що всі найближчі заправки зачинено», — повідомив Ферро в телефонному інтерв’ю.

Зростаючі черги на автозаправних станціях і темні АЗС вночі є відчутними ознаками того, що фінансова криза виходить з-під контролю. У центрального банку Аргентини закінчуються долари, щоб заплатити імпортерам, інфляція становить близько 140% і наближається рецесія. У державного енергетичного гіганта YPF є три танкери, які очікують імпорту з газом і дизелем, але вони не можуть розвантажити паливо, доки не отримають гроші іноземні постачальники BP Plc і Gunvor, зі слів двох джерел, які безпосередньо знайомі з цим питанням.

YPF і Gunvor відмовилися від коментарів. BP Plc не відповіла на запит про коментар. Згідно з даними, зібраними Bloomberg, два з трьох кораблів під назвами Pacific Blue і NCC Nasma стоять на якорі в Ріо-де-Плата ближче до узбережжя Уругваю. Згідно з останньою звітністю про прибутки, у другому кварталі цього року YPF імпортувала 6% бензину для автомобілів.

Дефіцит доларів в Аргентині робить YPF не в змозі оплачувати імпорт газу на цю мить. Обсяг утримуваного вантажу становить 120 тис. кубометрів, що становить 7% місячних продажів бензину в країні, або близько $150 млн, сказало одне з джерел. Аргентина не має доступу до міжнародного капіталу й намагається виконати угоду з Міжнародним валютним фондом на суму $США44 млрд, її єдиним основним джерелом фінансування.

Постачання палива також перебуває під тиском регулювання: ціни на бензин фіксовані до 31 жовтня, тоді як літр пального на заправках коштує близько 40 центів в Аргентині, що є найнижчим рівнем у Латинській Америці після Венесуели й Еквадору, сказало одне з джерел. Аргентина імпортує 32% свого палива. Проблема загострюється протягом тижня, особливо в провінціях, розташованих далі від столиці країни.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти