У початок

Усе більше VLCC-танкерів залучається для перевезення ДП

Деякі з найбільших у світі супертанкерів для транспортування нафти натомість завантажують величезні обсяги дизельного пального, що свідчить про те, що атаки єменських хуситів перешкоджають глобальному судноплавству, повідомляє Bloomberg.

Принаймні один так званий дуже великий нафтоперевізник, або VLCC, здатний перевозити 2 млн барелів нафти, вже пливе з Близького Сходу до Європи, а інший перебуває у процесі завантаження, згідно з Kpler і зібраними даними відстеження суден від Bloomberg.

Очікується, що ще щонайменше п'ять перейдуть на перевезення так званих чистих нафтопродуктів (категорія, яка включає дизельне пальне), повідомив судновий брокер Braemar Plc. Це означатиме, що близько 14 млн барелів палива може потрапити на величезні кораблі.

Перехід став принаймні частково побічним ефектом нападів хуситів на судноплавство в Червоному морі й Аденській затоці, що змусило відмовитись від окремих давніх торгових шляхів.

Ці інциденти підвищили прибутки для невеликих суден, які перевозять паливо, як-от бензин і дизель, відомих на галузевому жаргоні як чисті танкери, оскільки кораблі плавають на тисячі миль додатково навколо Африки. Водночас базові ставки на сиру нафту для танкерів знижуються, що змушує власників суден виходити з цієї торгівлі.

Хоча незрозуміло, скільки саме дизельного пального потрапить на VLCC і яким буде його кінцевий пункт призначення, принаймні частина, схоже, прямує у Європу з Близького Сходу.

Зміни відстані плавання в результаті атак хуситів можна побачити у вимірюванні попиту на судноплавство, яке називається тонномилями, що помножує вантаж на відстань його транспортування. Це дає уявлення про те, наскільки активно використовується світовий судноплавний флот.

За торішніми даними Clarkson Research Services Ltd., підрозділу найбільшого у світі суднового брокера, для очищеного палива, що доставляється з Близького Сходу, цей показник зросте на 13% 2024 року. Зараз очікується, що цього року він зросте на 17%.

Раніше передбачалося, що імпорт палива у північно-західну Європу цього року зросте на 16%, а до Середземномор’я – на 7%. Зараз ці оцінки становлять 22% і 23% відповідно, що підкреслює збільшення навантаження на світовий флот і пояснює, чому трейдери звертаються до більших кораблів.

Великі обсяги палива, що надходять одночасно, створюють раптовий приплив пропозиції, потенційно нестабільний вплив на базові ціни на дизпальне. Нормою є загалом більш плавний потік менших суден, що розвантажуються.

Частина форвардної кривої для ф’ючерсів на ICE Gasoil — європейського еталонного показника для дизельного пального — у середу вперше за майже три тижні торгувалася в структурі, що сигналізує про надлишок пропозиції.

«Оскільки обсяги CPP транспортуються далі навколо мису Доброї Надії, транспортні витрати на барель можна скоротити шляхом економії на масштабі, використовуючи меншу кількість більших суден», — пишуть аналітики Braemar у звіті, маючи на увазі чисті нафтопродукти.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти