У початок

Українські нафтотрейдери змінюють тактику й стратегію на південному напрямку постачань

Через обстріли портової інфраструктури на півдні українські нафтотрейдери почали переорієнтовувати свої потоки на більш безпечні напрямки. Крім того, одночасно набирає обертів рух з відмови від «токсичних» напрямків імпорту, зокрема з Туреччини. Про це пише у своєму авторському матеріалі «Чи буде Україна з пальним узимку?» для ZN.UA директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Першим є збільшення постачання через румунський порт «Констанца», який має прямий вихід до моря, а шлях до нього лежить у територіальних водах країн НАТО», – розповідає експерт про реакцію українських трейдерів на зростаючу небезпеку в дунайських портах, шлях до яких лежить через канал Сулина.

З посиланням на інформацію джерел на ринку стало відомо, що в Констанці протягом останнього року було введено в експлуатацію нову залізничну колію, що збільшить потужність відвантаження.

Водночас експерт сумнівається у суттєвому збільшенні постачань із Болгарії через проблеми з залізницею, які зберігаються, а також через стабільно функціонуючий у цю країну прямий імпорт російських нафтопродуктів.

«Так званий болгарський продукт дуже тхне російським, ми не хочемо ризикувати», — наводить С.Куюн цитату одного з ключових українських трейдерів. Водночас, зазначає автор, «далеко не в усіх наших компаній настільки чутливий нюх».

Зі слів експерта, наразі основні події розгорнулись навколо постачань пального з Туреччини, яка, своєю чергою, є найбільшим імпортером дизельного пального з росії. Дивами відповідальності й солідарності називає автор матеріалу позицію ринку щодо купівлі пального у турецької компанії OPET.

«Найпоказовішою стала колективна відмова від роботи з портами турецької компанії OPET — найбільшого імпортера російського дизпального (в середньому 500 тис. тонн на місяць, або майже обсяг споживання всією Україною). Компанія заявляє, що російські обсяги спрямовує на внутрішній ринок, а в Україну продає неросійське пальне, зокрема індійське, але ринок зайняв принципову позицію», – пише очільник «А-95».

«Можна сперечатися про походження нафтопродуктів, але фактом залишається робота цих країн, окремих компаній, портів із росією. Навіть якщо ці країни продають нам неросійське пальне, фактично ми стимулюємо їхній бізнес із росією, тому для України як жертви російської агресії це неприпустимо», — наводиться у статті цитата голови Нафтогазової асоціації України Ярослава Старовойтенка.

Між тим автор зазначає, що поки що це позиція лише великих гравців, тоді як «сотні дрібніших трейдерів не гребують нічим, що забезпечує стійкий потік пального сумнівного походження».

Сергій Куюн нагадує, що питання антиросійських санкцій у паливній сфері наразі перебуває на контролі Ради національної безпеки та оборони України, яка планує посилення контролю за походженням пального.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти