Баланс ринку авіаційного пального у вересні 2020 р. скоротився на 32%, до 29,9 тис. т, у порівнянні з аналогічним періодом 2019 р. (44 тис. т). Про це enkorr повідомили в «Консалтинговій групі А-95» з посиланням на дані власного дослідження.
Кременчуцький НПЗ (ПАТ «Укртатнафта») у вересні 2020 р. виробив 8,8 тис. т, що становить 30% обсягу всього ринку. На імпорт відповідно припало 70%, або 21,1 тис. т, тоді як на місяць раніше вітчизняне виробництво охоплювало 43,5% ринку, імпорт – 56,5%.
В «А-95» відзначили, що Кременчуцький НПЗ за звітний місяць скоротив виробництво авіаційного пального на 14%, у порівнянні з серпнем 2020 р. (10,2 тис. т).
Відзначимо, в зв'язку з обмеженням на пасажирські авіарейси «Укртатнафта» скорочувала виробництво гасу з березня 2020 р. (8,8 тис. т). При цьому мінімального значення цей показник досяг у квітні – 2,8 тис. т.
За підсумками дев'яти місяців поточного року баланс ринку авіапального, у порівнянні з січнем-вереснем 2019 р., скоротився вдвічі й склав 179,2 тис. т, з яких 53% припадає на імпортний ресурс, 47% – на внутрішнє виробництво.
Як повідомляв enkorr, прикметною рисою серпня-вересня 2020 р. стало припинення постачань із Білорусі, на яку в 2019 році припало 26%, або 65 тис. т імпорту. Зупинення імпорту було викликане різким скороченням діяльності ключового партнера «Білоруської нафтової компанії» у цій сфері – компанії Baltic Grand Service (BGS).
Згортання діяльності, за словами джерела enkorr в BGS, викликане загальним звуженням ринку через пандемію, а також агресивної ціновою політикою конкурентів, зокрема «Укртатнафти».
Нагадаємо, з червня «Укртатнафта» почала відвантаження авіапального марки JET А-1.
У 2019 р. обсяг ринку авіаційного пального скоротився на 39% (на 305 тис. т), до 483 тис. т, після запровадження з 1 січня 2019 р. системи контролю над його цільовим використанням.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти