Активізація морського постачання скрапленого газу відкриє шлях до реальної диверсифікації постачань ресурсу на український ринок, а також допоможе замістити обсяги «Роснафти», що випали. Таку думку в своїй авторській колонці висловив комерційний директор компанії «Ультрамарин Трейдинг» Юрій Кузьмін.
Кузьмін зазначає, що раніше імпорт морем був конкурентоспроможним в Україні лише в теплі місяці, проте останніми роками сезон морських постачань став набагато тривалішим. Наприклад, у 2019 р. арбітражне вікно було причинене лише в двох осінніх місяцях, а в 2021 р. перші човни причалили вже в лютому.
«Звичайно, думки про потенційний обсяг заміщення традиційних джерел постачань морським ресурсом різняться. У 2020 р. українські порти перевалили 86 тис. т, реалістичний прогноз на цей рік - 150-170 тис. т, або 8-9% ринку!» – зазначив він.
У результаті, за його словами, Україна зможе повною мірою перекрити обсяги скрапленого газу «Роснафти», що випали.
Зокрема, він зазначив, що термінал «Укрлоудсистем» у порту Одеси, який приймає мінімум 3 танкери-газовози на місяць з 10-12 тис. т ресурсу, технічно здатний прийняти/опрацювати більше кораблів і наростити обсяг до 16 тис. т на місяць.
«Термінал у порту «Миколаїв» здатний здійснювати перевалку до 5 тис. т/міс.. Наше вузьке місце – брак достатніх потужностей зі зберігання, що критично підвищує вимоги до планування графіка відвантажень», – додав він.
При цьому як вихід із ситуації Кузьмін вбачає у продажу «довгих» контрактів із прив'язкою до значень котирування Sonatrach. «За підсумками роботи торік такий контракт був дуже вигідним, а в цього року обіцяє стати ще привабливішим. До речі, перший український покупець із морським TERM'ом з'явиться зовсім скоро – ко тракт буде підписано найближчими днями», – повідомив комерційний директор компанії «Ультрамарин Трейдинг».
Також, на його думку, відсутність будь-якого зберігання в порту Чорноморська – не привід списувати його з рахунків.
«Термінал недавно розпочав перевалку технічного бутану для «Карпатнафтохіму». Повернення в оборот парку вагонів «Укрспецтрансгазу» технічно дає змогу вивезти з Чорноморська понад 20 тис. т газу на місяць. Думаю, що «десятка» – абсолютно посильний обсяг з можливістю подальшої доставки на ГНС, аж до центральних регіонів», – вважає він.
За словами Кузьміна, статистика останніх років раз по раз підтверджує: в теплу пору року, коли в країні максимально затребуваний газ, морські котирування більш ніж конкурентоспроможні.
«Ціни морського ресурсу більшою мірою чутливі до таких світових тенденцій як надлишок СВГ на світовому ринку, і ціна завжди компенсується арбітражами постачань з різних континентів. Саме тому на морі відсутня спекулятивна складова, яка яскраво проявляється на сухопутних маршрутах під час зміни попиту – там завжди прогнозована ціна. І чим більше морського ресурсу буде в Україні, чим глибше він буде проникати, тим швидше він стане впливати на значення сухопутних котирувань», – резюмував представник «Ультрамарин Трейдинга».
Як повідомляв enkorr, внаслідок тиску українських силовиків швейцарський трейдер Proton Energy Group S.A. прийняв рішення припинити постачання нафтопродуктів на український ринок з 1 квітня 2021 року. У 2020 році трейдер спрямував в Україну 1,74 млн. т дизпального (23,4% ринку) і 443 тис. т (22,3%) скрапленого газу. Новим трейдером став Coral Energy, про що неофіційно повідомив представник компанії. Тим часом інші джерела enkorr повідомляють, що процедуру відбору нового трейдера ще не завершено.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти