Українська енергетична асоціація (УЕА), яка об'єднує найбільші підприємства нафтогазового комплексу, звернулася до прем'єр-міністра України з клопотанням про потребу вирішення питання щодо продовження терміну дії спеціального мита на нафтопродукти з Росії, повідомляє прес-служба УЕА.
На думку учасників УЕА, скасування спеціальних мит учергове призведе до посилення енергозалежності України від країни-агресора, розбалансування ринку й зниження обсягів вітчизняного виробництва, що неприпустимо, і поставить під загрозу як енергетичну, так і економічну безпеку країни у складних умовах осінньо-зимового періоду 2021/22 рр.
Так, вважають в асоціації, скасування спеціального 4%-ого мита на дизпальне, яке ввозиться на митну територію України трубопровідним транспортом з РФ, призведе до відновлення постачань у попередніх обсягах, що підвищить обсяги імпорту дизпального з цього напрямку не менше ніж до 50%.
«Небезпечним є також нарощування імпорту й споживання скрапленого газу, оскільки цей вид палива можливо забезпечити вітчизняним виробництвом максимум на 25%, а інфраструктури для зберігання й накопичення скрапленого газу вистачає максимум на два тижні», — вважають в УАЕ.
Там само наголосили, що тенденція зростання імпортозалежності у постачанні палива зберігається протягом останніх 10 років і коливається лише в межах загального споживання нафтопродуктів.
Зокрема, на даний час із Росії за період із січня по серпень 2021 р. розмитнено 1 143,7 тис. т дизпального – це 28,6% від загального імпорту дизпального. Частка Росії в імпорті скрапленого газу також досягла близько 30%.
«Ґрунтовний аналіз структури постачань доводить, що зростаючі обсяги імпорту з РФ у 2020 році призвели до скорочення обсягів внутрішнього виробництва дизельного пального майже на 40 тис. тонн за квартал і зменшення постачань із альтернативних джерел (на 36-46 тис. тонн за квартал – морський імпорт)», – йдеться у повідомленні.
Асоціація звертає увагу й на рішення Ради національної безпеки та оборони від 2 грудня 2019 р., згідно з яким уряд повинен забезпечити опрацювання питання і прийняти рішення щодо диверсифікації джерел і маршрутів постачання нафтопродуктів та енергоносіїв, передбачивши постачання з одного джерела не більше 30% від загальних обсягів постачання.
Нагадаємо, у липні 2019 р. Кабмін запровадив 4-відсоткове спеціальне мито на дизельне паливо, що постачається з РФ трубопровідним транспортом, а також 3-процентне мито на російський скраплений газ і спецмита обсягом 65% на імпорт з РФ усіх типів вугілля, за винятком антрацитового, коксівного й бітумінозного.
У грудні минулого року рішенням уряду дію спецмит було продовжено до 31 грудня 2021 р.. Відповідно вони втратять чинність з 1 січня 2022 р..
Раніше про потребу продовження спеціальних мит заявляв директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. Інакше, за його словами, буде відкрито шлях до масованих прокачувань обсягом 100-150 тис. т російського дизпального на місяць, що нерозумно і дуже небезпечно, надто в умовах нової політичної ескалації.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти